Uleiurile presate la rece marca MIRA au apărut pe piața din Republica Moldova, în octombrie, anul trecut. Chiar și așa, acestea sunt deja bine cunoscute pe piață și căutate în rândurile consumatorilor. Întreprinderea este condusă de soții Ceban din Capitală.
Fondatoarea înteprinderii a fost cea care a ales numele companiei, iar acesta îi poartă noroc, spune Cristina. Primii pași în afacere au fost făcuți având ambii o imagine clară, despre cum trebuie să arate fabrica de ulei, însă ulterior planurile le-au fost date peste cap, au avut și momente în care voiau să renunțe.
Întrebată despre povestea din spatele uleiurilor pe care le produc, Cristina spune că au vrut să pună pe piață un produs util societății. La moment produc nouă tipuri de ulei presat la rece, din Armurariu, Cânepă, Chimen Negru, Dovleac, Floarea Soarelui, In, Miez de Nucă, Migdale și Susan.
Una din problemele cu care se confruntă întrerpinderea în prezent este lipsa materiei prime.
Produsele sunt comercializate în mare parte în mediul online, dar se găsesc și în unele magazine din Capitală. Deși sunt abia la început de cale, antreprenorii vor să ajungă cu uleiurile pe care le produc și la export, dar nu înainte de a se poziționa și mai bine pe piața locală.
Prețurile încep de la 70 de lei pentru o sticlă de ulei de 250 de mililitri. Dar pot ajunge și la câteva sute. Cel mai scump este uleiul de Chimen Negru.
Cât privește concurența de pe piață, administratoarea întreprinderii spune că un produs de calitate va avea întotdeauna loc pe piață și cerere din partea consumatorilor, motiv pentru că spune că nu-i este frică de asta.
În prezent la fabrică muncesc doar trei angajați. Ea, soțul și încă un muncitor. Ar mai avea nevoie de un specialist care să lucreze în secția de producere, zice Crisina. E complicat să faci afacere cu soțul, pentru că în cazul unor neînțelegeri emoțiile sunt cele care prevalează. Dar e mândră că astăzi au reușit să delimiteze responsabilitățile și să-și vadă visul realizat.
Au făcut și un pact, după ora 20:00 nu mai abordează teme legate de muncă.
Cristina Ceban, spune, cu referire la întreprinderea sa, că sunt abia la început de cale și încă nu poate spune exact dacă afacerea cu ulei presat la rece este una profitabilă. Cât despre planurile de viitor, vor să lărgească gama de produse. Pe lângă ulei își propun să scoată în vânzare și semințele din care e făcut acesta.
Comentarii