Tânără, energică și curioasă, Lidia Ionaș a ajuns să îmbine ușor funcția de contabil și cea de specialist marketing în cadrul întreprinderii Ionex-Trans SRL, pe care o administrează familia Ionaș.
Tânăra relatează că la început a fost doar contabil, ulterior și-a dat seama că îi place să se implice în procesele din întreprindere, ce țin mai mult de organizare. De altfel, anume datorită Lidiei, compania a reușit să implementeze standardele GLOBALG.A.P. și GRASP și să obțină certificatele internaționale care confirmă siguranța fructelor produse și responsabilitatea socială a întreprinderii.
Întreprinderea Ionex-Trans SRL a fost fondată de părinții soțului, oameni gospodari și cu experiență vastă de muncă care au împărtășit cu noua generație din practica acumulată pe parcursul anilor.
‹ adv ›
Sarcinile au fost împărțite între membrii familiei. La moment, Lidia gestionează în continuare partea contabilă a întreprinderii, dar este și persoana care negociază, caută potențiali clienți, promovează produsele, cercetează piața, este responsabilă de implementarea standardului GlobalG.A.P. asigurându-se că toate procesele sunt respectate, participă la diverse expoziții internaționale, misiuni comerciale virtuale, organizate de Asociația Moldova Fruct.
Antreprenoarea consideră că promovarea este absolut necesară pentru oricare din întreprinderile producătoare care vor să crească vânzările. Este bine să fie angajat un specialist marketing care să analizeze piața, să fie o persoană care identifică noi posibilități și piețe de comercializare, să analizeze cererea de noi soiuri.
Ionex-Trans are o strategie clară de marketing pe care o dezvoltă. În ultimii doi ani, întreprinderea a încercat să diversifice piața de desfacere și s-a convins că o promovare bună contează.
Tânăra spune că fructele moldovenești sunt gustoase, dar le apreciază, din păcate, mai mult străinii decât noi aici pe piața internă. De la germani, francezi a auzit mai des afirmații precum că fructele noastre au un gust bun și deosebit.
Lidia este membră a Rețelei Femeilor formată recent de Moldova Fruct, cu suportul APM. Tânăra participă activ la activitățile rețelei și consideră că femeile din domeniul agricol mai rar au curajul să iasă în față.
Comentarii