‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 22 noiembrie, 2024
9.4 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAfaceriLidia Ionaș: Investim mult în producere, dar uităm să ne promovăm

Lidia Ionaș: Investim mult în producere, dar uităm să ne promovăm

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Tânără, energică și curioasă, Lidia Ionaș a ajuns să îmbine ușor funcția de contabil și cea de specialist marketing în cadrul întreprinderii Ionex-Trans SRL, pe care o administrează familia Ionaș.

„Domeniul agricol nu era în lista mea de priorități atunci când am mers la studii, ulterior însă mi-am dat seama că le pot combina frumos în afacerea noastră de familie. Astăzi reușesc să țin la control aspectele documentare, dar și să promovez activitatea pe care o desfășurăm”, spune Lidia Ionaș. 

Tânăra relatează că la început a fost doar contabil, ulterior și-a dat seama că îi place să se implice în procesele din întreprindere, ce țin mai mult de organizare. De altfel, anume datorită Lidiei, compania a reușit să implementeze standardele GLOBALG.A.P. și GRASP și să obțină certificatele internaționale care confirmă siguranța fructelor produse și responsabilitatea socială a întreprinderii.

Întreprinderea Ionex-Trans SRL a fost fondată de părinții soțului, oameni gospodari și cu experiență vastă de muncă care au împărtășit cu noua generație din practica acumulată pe parcursul anilor.

‹ adv ›

Sarcinile au fost împărțite între membrii familiei. La moment, Lidia gestionează în continuare partea contabilă a întreprinderii, dar este și persoana care negociază, caută potențiali clienți, promovează produsele, cercetează piața, este responsabilă de implementarea standardului GlobalG.A.P. asigurându-se că toate procesele sunt respectate, participă la diverse expoziții internaționale, misiuni comerciale virtuale, organizate de Asociația Moldova Fruct.

„Sunt persoana care reprezintă și promovează fructele. Noi, producătorii, de cele mai multe ori acordăm o atenție sporită producerii, investim mult în produse de uz fitosanitar, remunerarea muncii, dar nu avem un buget stabilit pentru promovare”, afirmă Lidia Ionaș.

Antreprenoarea consideră că promovarea este absolut necesară pentru oricare din întreprinderile producătoare care vor să crească vânzările. Este bine să fie angajat un specialist marketing care să analizeze piața, să fie o persoană care identifică noi posibilități și piețe de comercializare, să analizeze cererea de noi soiuri.

„De cele mai multe ori plantăm, iar ulterior vedem dacă este cerere pentru aceste soiuri. Am înțeles însă, că trebuie să schimbăm strategia de lucru, iar persoana responsabilă de marketing trebuie să asigure legătura între producător și client pentru ca primul să își ajusteze activitatea la tendințele care sunt în continuă schimbare”.

Ionex-Trans are o strategie clară de marketing pe care o dezvoltă. În ultimii doi ani, întreprinderea a încercat să diversifice piața de desfacere și s-a convins că o promovare bună contează. 

„Cu suportul Proiectului Agricultura Performantă în Moldova (APM) am reușit să elaborăm o nouă pagină web, designul caserolelor, am elaborat un tur virtual care ne este util acum, în perioada de pandemie, când toate evenimentele de promovare au fost anulate și nu avem posibilitatea de a ne deplasa în afara țării. Încercăm să ne promovăm pe diferite căi și prin diferite metode să ne prezentăm cine suntem, ce producem și care este calitatea fructelor noastre. O mare parte dintre clienții europeni au cerințe riguroase în ceea ce ține de ambalaj, accesând site-ul își dau seama care sunt posibilitățile, le oferim exact ceea de ce au ei nevoie”.

‹ adv ›

Tânăra spune că fructele moldovenești sunt gustoase, dar le apreciază, din păcate, mai mult străinii decât noi aici pe piața internă. De la germani, francezi a auzit mai des afirmații precum că fructele noastre au un gust bun și deosebit.

„Pentru următoarea perioadă am dori să ajungem cu produsele noastre pe câteva piețe noi, dar în prezent suntem la etapa de negociere. Anul trecut, am testat prunele ambalate în flow pack (caserole acoperite cu peliculă) pe piața locală, fructele s-au comercializat în mai multe rețele de supermarket din țară și am văzut un interes din partea consumatorului, poate și din cauza pandemiei, deoarece toți preferă produse preambalate, dar și pentru că am oferit produs calitativ. Anul acesta vom încerca să comercializăm fructe ambalate flow pack în România, și vom începe cu cireșele și caisele”.

Lidia este membră a Rețelei Femeilor formată recent de Moldova Fruct, cu suportul APM. Tânăra participă activ la activitățile rețelei și consideră că femeile din domeniul agricol mai rar au curajul să iasă în față.

„Poate pentru că nu au susținere sau din cauza stereotipurilor. La noi în întreprindere există echilibru, suntem implicați ambii, și eu și soțul, ne ajutăm și ne completăm. În ultima perioadă văd tot mai multe femei implicate în afaceri în domeniul agricol și asta mă bucură”.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›