40 la sută din rețeaua feroviară a Republicii Moldova se află în stare avariată și are restricții de viteză sau de greutate.
Totodată, practic, toată flota de vagoane a întreprinderii „Calea Ferată din Moldova” (CFM) își atinge limita de exploatare în anul 2025. Datele au fost prezentate astăzi de directorul general al CFM, Oleg Tofilat, transmite Moldpres.
Totodată, în cazul majorității vagoanelor cerealiere termenul de exploatare expiră în anul 2024.
Potrivit lui, CFM își propune să procure 1000 de vagoane cerealiere care urmează să fie livrate până în anul 2025. Noile vagoane vor fi finanțate printr-un credit de asistență din partea Guvernului Poloniei în valoare de 65 de milioane de euro.
În ceea ce privește salariile angajaților, Tofilat a spus că din vara anului trecut, acestea au crescut cu 89%, salariul mediu ajungând în prezent la aproape 8 mii de lei (400 de euro).
În anul curent, printre prioritățile CFM va fi modernizarea infrastructurii feroviare și a materialului rulant.
În prezent, întreprinderea desfășoară mai multe proiecte investiționale, unul dintre acestea referindu-se la reabilitarea coridorului de tranzit din nordul țării, până la porturile de la Dunăre – Giurgiulești și Galați.
Potrivit statisticilor, anul trecut, volumul total de mărfuri transportate de CFM a fost de 1232 mln tone/km, cu aproximativ 84% mai mult față de anul precedent. Cifra totală de afaceri se apropie de 1,3 mlrd de lei (dublu față de anul 2021).
Comentarii