Oficiul Naţional al Viei şi Vinului (ONVV) a elaborat o Strategie, care are drept scop principal pentru următorii trei ani o vînzare anuală de 100 de mii de litri de vinuri pe piaţa SUA sub marca „Wine of Moldova”, informează Moldpres.
Directorul ONVV, Dumitru Munteanu, a declarat astăzi într-o conferinţă de presă că pentru implementarea strategiei vinăriile moldoveneşti trebuie să-şi propună să prezinte vinuri de calitate foarte bună, care ar putea fi pe placul consumatorilor americani.
„Vinurile noastre vor putea fi vîndute cu 7-10 dolari în magazin. Unele dintre ele s-ar putea poziţiona pe un segment de preţ puţin mai înalt – de 10-12 dolari, însă este necesar să se acorde o atenţie deosebită stilului de vin”, a afirmat Munteanu.
Conform strategiei, autorităţile din R. Moldova îşi propun să organizeze anual o serie de evenimente pe Coasta de Est a SUA pentru a prezenta vinurile moldoveneşti importatorilor şi presei americane.
Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare a lansat în luna decembrie 2013, cu ocazia vizitei la Chişinău a Secretarului de Stat american, John Kerry, brandul naţional al vinurilor moldoveneşti „Wine of Moldova”, care are scopul de a promova vinurile de calitate din R. Moldova sub numele ţării.
Strategia pentru penetrarea şi dezvoltarea „Wine of Moldova” (Vin din Moldova) pe piaţa SUA a fost elaborată la iniţiativa ONVV cu susţinerea financiară a Proiectului Creşterea Competitivităţii şi Dezvoltarea Întreprinderilor II (CEED II), finanţat de USAID.
Din 2010 SUA este cea mai mare piaţă consumatoare de vin din lume. În prezent pe piaţa SUA au reuşit să pătrundă circa zece vinării din Moldova.
Comentarii