17 producători și exportatori de fructe, membri ai Asociației „Moldova Fruct”, studiază în cadrul unei vizite de studiu, care se desfășoară în perioada 25-28 august, experiența fermierilor din Germania și Elveția privind producerea prunelor și merelor și gestiunea reziduurilor de pesticide în fructe. ,
Vizita este organizată în cadrul unui parteneriat stabilit de Asociația Moldova Fruct cu proiectul USAID Agricultura Preformantă în Moldova, proiectul Livada Moldovei și OGA/OGV Nordbaden, o cooperativă de export din Germania.
„În cadrul vizitei, producătorii sunt familiarizați cu practici și experiențe pe întregul lanț valoric al merelor și prunelor. Am vizitat pepiniere, instituții de cercetare, cooperative, laboratoare care testează reziduurile din fructe. Ne-au fost prezentate scheme de protecție aplicate în plantațiile de prun din perspectiva gestiunii reziduurilor în fructe. Agricultorii au vizitat pepiniera cooperativei Artevos, care unește mai mulți producători de material săditor. Cooperativa este specializată în producerea puieților pentru mai mult de 120 de soiuri de diferite fructe. Ei colaborează cu mai mult de 150 de pepiniere din întreaga Europă, produc toată gama de material săditor, îndeosebii pentru sâmburoase și sămânțoase”, a informat Eugeniu Bumacov, director al departamentului agrobusiness în cadrul „Moldova Fruct”.
Producătorii moldoveni au fost interesați să comunice cu producătorii din Germania și Eveția despre inovațiile ce țin de sistemele de protecție antigrindină și antiploaie aplicate la producerea prunelor și merelor, care pot asigura o recoltă planificată garantată, de calitate înaltă, cu șanse mari de a fi și comercializată la un preț înalt. Totodată, agricultorii din Moldova au fost interesați să cunoască tendințele în preferințele consumatorului din Uniunea Europeană.
„Germania este un producător mare de prune la nivel mondial, totuși producătorii de aici nu reușesc să asigure cererea de prune pe piața internă. Pentru noi este o oportunitate, putem să găsim loc pentru prunele noastre pe piața Germaniei, dar nu trebuie să uităm: consumatorul german este unul extrem de exigent. Iată de ce este bine să cunoaștem această piață și cerințele ei”, afirmă directorul „Moldova Fruct”, Iurie Fală.
Reporterul Agrobiznes însoțește delegația, astfel vom reveni în curând cu detalii la acest subiect.
O inițiativă laudabila ! Felicitări!