În țara noastră ar putea fi înregistrat un brand unic pentru mierea autohtonă. Acesta ar urma să fie creat cu scopul de a promova produsele apicole naționale. Totodată, autoritățile intenționează să creeze un registru electronic al apicultorilor.
Mai mult decât atât, urmează a fi întreprinse acțiuni și pentru promovarea turismului apicol prin încurajarea înființării noilor locuri de cazare în agroturismul local cu activități apicole, crearea centrelor apicole regionale, subvenționarea grupurilor de producători agricoli în vederea asigurării cu echipament modern, simplificarea procedurilor de export al mierii și asigurarea accesului pe piețele externe.
Acest lucru este prevăzut în Programul Național Apicol, 2020-2025, aprobat în această săptămână de Executiv.
Potrivit documentului, cheltuielile totale pentru implementarea programului în cei 5 ani vor constitui 1148,5 milioane de lei, dintre care 781,46 milioane de lei vor fi alocați de la bugetul de stat.
Potrivit statisticii, în ultimii aproape 10 ani cantitatea de miere pe țară s-a majorat continuu. Astfel, a ajuns de la 2,8 mii tone pe an în 2011 la aproape 5,7 mii tone pe an în 2019.
Comentarii