O afacere mică poate deveni, cu multă muncă și dedicație, una de succes, dacă la baza creării acesteia a existat un scop bine determinat.
Același parcurs îl arată și istoria companiei Axedum:
Acum peste 20 de ani, o tânără familie a decis că ar trebui să schimbe calitatea alimentelor consumate nu doar de către ei și copiilor lor, ci și de către alții, înființând o mică fermă de pui.
Investind an de an și dezvoltând capacitățile de producere, au ajuns un brand cunoscut în întreaga țară. Dar, să o luăm de la început:
Totuși, o afacere cu păsări, pe lângă satisfacție, aduce și multe provocări, una dintre care o reprezintă asigurarea spațiului potrivit pentru întreținerea acestora.
Astfel, în 2006, au cumpărat un CAP de vaci și l-au transformat complet până la standardele unei ferme pentru pui de carne.
Un alt obiectiv pe care au reușit să-l realizeze cu timpul a fost asigurarea puilor cu nutrețuri de calitate. Până la urmă, acestea stau la baza obținerii unui produs din carne de calitate.
Afacerea s-a dezvoltat câte puțin, însă armonios, pentru că, o spun proprietarii, niciodată nu trebuie să produci cantități mari uitând de calitate.
În țară, compania este lider în domeniul implementării inovațiilor în sectorul avicol, construind cel mai performant abator din Moldova, ce corespunde în totalitate standartelor europene HACCP și ISO 22000.
În plus, au reușit să dezvolte și un alt domeniu de activitate: producerea îngrășămintelor naturale din gunoi de păsări. Acestea sunt utilizate atât pe propriile terenuri, cât și sunt comercializare altor fermieri care își doresc culturi crescute natural.
„Îngrășămintele organice asigură cereale mai calitative, într-un final și puii fiind mai sănătoși. La sigur, din zeci de mostre de carne, aș recunoaște-o pe cea obținută la fermele noastre”, o spune Ilie Beșleaga.
Ce ține de planurile pentru viitor, producătorii se orientează spre certificarea ecologică a fermei, extinderea producerii în mai multe zone și exportul de carne.
„Vom crește în continuare în același ritm, prioritară mereu fiind calitatea”.
La moment, compania Axedum are peste 20 de magazine în întreaga țară, iar produsele pot fi găsite în supermarketuri de top, fiind și unul dintre furnizorii Kaufland Moldova.
„Încă în perioada în care erau construite supermarketurile, Kaufland identifica potențiali furnizori locali. Dacă e să vorbim de cerințele cărora trebuie să corespundă un producător pentru a-și lista produsele la raft, atunci primordială este calitatea acestora și posibilitatea de a realiza livrări sistematic.
În general, din experiența vastă pe care o avem, pot spune cu siguranță că există multe mituri legate de colaborarea cu supermarketurile. În realitate, nu există bariere imposibil de depășit, ba chiar mai degrabă vorbim despre cerințe ce ajută producătorul să se dezvolte în direcția corectă. În plus, pe lângă faptul că este o colaborare reciproc avantajoasă, mai au de câștigat și consumatorii finali, asigurați cu produse autohtone de calitate”.
Ilie Beșleagă spune că unul dintre avantajele importante este acela că sunt și stimulați să creeze produse noi.
„Kaufland este unul dintre partenerii care încurajează toate ideile noastre la capitolul produse noi, acest lucru bucură mult. Astfel, am reușit să dezvoltăm o gamă variată de produse din carne de pui, iar reprezentanții Kaufland mereu au fost deschiși să plaseze pe rafturi și să prezinte consumatorilor aceste produse. Noi am ales să ne dezvoltăm împreună, iar pe lângă magazinele proprii unde comercializăm carnea de pui, ne propunem să adaptăm producerea astfel încât să putem realiza livrări și către alte supermarketuri Kaufland ce urmează să se dezvolte”.
Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.