‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
duminică, 12 mai, 2024
16.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriCale ferată cu ecartament european în sudul ţării. Care vor fi beneficiile pentru producătorii...

Cale ferată cu ecartament european în sudul ţării. Care vor fi beneficiile pentru producătorii autohtoni

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Agenţii economici din Republica Moldova vor putea transporta mărfuri în Uniunea Europeană mai operativ şi mai ieftin prin intermediul primei linii de cale ferată cu ecartament european. Aceasta uneşte Portul Internaţional Giurgiuleşti cu oraşul Galaţi din România pe un tronson de 600 m.

Potrivit ministrului Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, Vasile Botnari, prin accesul agenţilor economici la zona economică liberă din Giurgiuleşti, sudul Moldovei s-ar putea transforma într-un nod multimodal de transport, informează moldpres.

Tot astăzi, a fost dată în exploatare după reconstrucţie linia de cale ferată Giurgiuleşti-Cahul pe o porţiune de 50 km. „Relansarea circulaţiei pe această cale va diminua cu mult cheltuielile suportate de agenţii economici, care erau nevoiţi să transporte încărcăturile pe căi alternative, trecînd prin şase vămi”, a menţionat Botnari.

Construcţia căii ferate cu ecartament european a costat în jur de patru milioane de lei, iar reconstrucţia liniei de cale ferată Giurgiuleşti-Cahul – în jur de un milion de lei, bani obţinuţi din fondul Î.S. „Calea Ferată din Moldova”.

În 1944, căile ferate din Republica Moldova au fost reconstruite după modelul rusesc, cu ecartament de 1524 mm sau cu 89 mm mai larg decît cel european.

 

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›