Luni, 7 noiembrie, la sediul Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a avut loc conferința de presă privind desfășurarea Expoziției Naționale „Fabricat în Moldova”.
Evenimentul are drept scop informarea publicului țintă despre modul de desfășurare a expoziției și oportunitățile pe care le oferă aceasta.
Potrivit lui Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie a R. Moldova, cea de-a XVI-a ediție a Expoziției Naționale „Fabricat în Moldova” cu sloganul „Prin calitate spre competitivitate” se va desfășura în perioada 1-5 februarie 2017, la CIE ,,Moldexpo”, și este organizată de CCI sub patronajul Guvernului Republicii Moldova.”
„Fabricat în Moldova” poate fi numită o proiectare a pieții moldovenești, în cadrul evenimentului fiind prezente un spectru larg de companii, de la cei mai mari producători de pe piață până la întreprinderi mici care abia s-au lansat. Expoziția este o platformă eficientă, care în mod clar conturează ideea că Republica Moldova are cu ce se mândri”, a mai adăugat președintele CCI.
La expoziția națională vor participa peste 300 de întreprinderi din țară. Pentru prima dată, paralel cu expoziția ,,Fabricat în Moldova”, companiile din România își vor expune produsele într-un pavilion separat. De asemenea, de la eveniment nu vor lipsi nici delegațiile oamenilor de afaceri din Ucraina, Ungaria, Belarus, Austria etc. Concomitent, cu expoziția reală se va desfășura și expoziția virtuală „Fabricat în Moldova” unde consumatorii din întreaga lume vor obține informații despre produsele moldovenești, iar agenții economici vor putea iniția noi parteneriate. În cadrul expoziției va fi organizat un amplu program de afaceri care va include 3 forumuri: Forumul Trilateral Moldova – România – Ucraina; Forumul Bilateral Moldo-Federația Rusă și Forumul Bilateral Moldova- Austria.
Nici la ediția curentă nu va lipsi târgul locurilor de muncă cu participarea a circa 40 de companii, care își vor prezenta ofertele.
La eveniment sunt așteptați antreprenori din republică, specialiști din întreprinderi, delegaţiile oamenilor de afaceri de peste hotare, investitori străini și locali, studenți din universități și colegii, consumatori etc.
Notă: Expoziția „Fabricat în Moldova” a fost lansată în anul 2002 și concepută pentru unificarea forțelor reprezentanților administrației publice, comunității de afaceri și organizațiilor obștești în vederea susținerii fabricării produselor autohtone și majorării cererii de consum la acestea.
Evenimentul are drept obiective promovarea companiilor producătoare din țară ca un tezaur național; valorificarea potențialului companiilor autohtone prin integrarea acestora în comerțul internațional cu produse și servicii racordate standardelor de calitate ale UE; promovarea mărfurilor autohtone pe piaţa internă şi externă concomitent cu lupta împotriva produselor contrafăcute; încurajarea implementării managementului calității la întreprinderile autohtone; crearea platformei pentru interacțiunea eficientă dintre participanții și vizitatorii expoziției și examinarea aspectelor cheie ce împiedică dezvoltarea continuă a economiei republicii.
Comentarii