China va inaugura pe 20 septembrie 2025 ruta „China–Europe Arctic Express”, marcând primul serviciu regulat de transport containerizat între Asia și Europa prin Ruta Maritimă de Nord.
Noul coridor va reduce timpul de tranzit la 18 zile, față de aproximativ 35 de zile prin Canalul Suez, potrivit Logistics Update Africa.
Operată de compania Haijie Shipping, ruta va lega Asia de porturi din Regatul Unit, Țările de Jos, Germania și Polonia. Prima călătorie este deja complet rezervată.
Potrivit High North News, serviciul va funcționa sezonier, din cauza gheții arctice, dar China intenționează să introducă nave specializate și să opereze pe tot parcursul anului până în 2030.
Pentru Africa, noua rută ridică semne de întrebare privind impactul asupra Canalului Suez, care a servit mult timp drept verigă esențială pentru comerțul Africii cu Europa și Asia.
O eventuală redirecționare a traficului containerizat ar putea afecta veniturile și modelele logistice ale economiilor dependente de transportul prin Suez.
„Arctic Express” evidențiază strategia Chinei de a crea un coridor comercial mai rapid. Totuși, constrângerile de mediu, infrastructura limitată și tensiunile geopolitice ar putea influența măsura în care ruta va fi adoptată pe scară largă.
Deși Canalul Suez rămâne principala arteră pentru comerțul dintre Asia, Europa și Africa, alternativa arctică introduce o opțiune mai scurtă, care ar putea schimba tiparele transportului maritim global în anii următori.







Comentarii