‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 29 octombrie, 2024
13.3 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriFacilități fiscale și vamale pentru construcția liniilor de interconexiune cu România

Facilități fiscale și vamale pentru construcția liniilor de interconexiune cu România

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Mărfurile, serviciile și lucrările necesare pentru realizarea proiectului de interconectare a rețelelor de energie electrică dintre Republica Moldova și România – Faza II, vor beneficia de facilități fiscale și vamale, conform unui Regulament aprobat de Cabinetul de miniștri, notează mold-street.com.

Regulamentul prevede scutiri de la plata TVA fără drept de deducere, accize, taxe vamale și alte taxe aplicabile mărfurilor și serviciilor importate pentru implementarea proiectului.

Astfel, facilitățile introduse vor contribui la reducerea costurilor de implementare a proiectului cu peste 6 milioane de euro, susţine Ministerul Energiei.

‹ adv ›

Proiectul „Interconectarea rețelelor de energie electrică dintre Republica Moldova și România, faza II” prevede construcția liniei electrice aeriene de 400 kV Bălți – Suceava, extinderea stației electrice Bălți 400 kV și modernizarea tuturor stațiilor electrice ale întreprinderii de stat „Moldelectrica”, având un buget total de 77 milioane de euro.

Acest proiect este finanțat prin intermediul Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare, Băncii Europene de Investiții și a Uniunii Europene.

Potrivit Ministerului Energiei, proiectul va consolida securitatea energetică a țării noastre, va contribui la integrarea rețelei naționale în piața unică energetică a Uniunii Europene prin sporirea conexiunilor cu rețeaua europeană ENTSO-E și va duce la îmbunătățirea stabilității și fiabilității sistemului electroenergetic național, va crește capacitatea de import și export a energiei electrice.

‹ adv ›

Totodată, datorită modernizării stațiilor electrice, va crește capacitatea de absorbție a surselor de energie regenerabilă în rețea. 

Ministerul Energiei speră că acest proiect va fi realizat până la finele anului 2027, deşi încă nici măcar nu a fost iniţiate procedurile de licitaţie.

De exemplu contractul pentru construcţia liniei Vulcăneşti-Chişinău a fost semnat acum trei ani, dar lucrările de facto au început abia în primăvara acestui an şi ar urma să fie gata la finele anului viitor. 

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›