FAO Moldova a lansat astăzi în orașul Drochia componenta „Dezvoltarea rurală prin promovarea agroturismului și a produselor tradiționale în Republica Moldova”, parte a Proiectului FAO privind susținerea capacităților de promovare a produselor agroalimentare.
În cadrul evenimentului de lansare a fost organizat seminarul despre dezvoltarea agroturismului rural și atracțiile turistice din regiune.
Evenimentul de lansare a acestei componente vine și în contextul în care în data de 29 septembrie este marcată Ziua internaţională de conştientizare a pierderii și risipei alimentare.
Acum doi ani, Adunarea Generală a ONU a desemnat această zi pentru a da alarma la nivel mondial despre necesitatea de a echilibra modul în care sunt produse şi consumate alimentele.
Componenta destinată dezvoltării rurale este implementată de Federația Agricultorilor din Moldova „FARM” și va contribui la promovarea agroturismului și a produselor tradiționale în zona de nord și de sud a țării.
În procesul de realizare a acestei componente au fost identificate 10 destinații turistice în raionul Drochia, printre care o gospodărie țărănească specializată în producerea legumelor eco, o fabrică mică de brânzeturi maturate, o biserică din lemn de 230 de ani, cimitirul evreiesc din regiune, o fermă de struți și altele.
La fel, vor fi selectate produsele autohtone care vor deveni cartea de vizită pentru atragerea vizitatorilor locali, dar și a turiștilor străini. În cadrul noii componente vor fi organizate și instruiri specializate, vizite de studiu, precum și realizate spoturi video promoționale, dar și o hartă turistică cu instalarea indicatoarelor pentru turiști.
În cadrul evenimentului de lansare a avut loc și seminarul „Organizarea agroturismului rural și atracții geografice turistice locale în satul Chetrosu și localitățile din vecinătate”, unde au fost prezentate mecanisme și tehnici de promovare a agroturismului și ale atracțiilor geografice locale.
Seminarul a servit drept platformă de comunicare pentru actorii implicați în procesul de dezvoltare a turismului rural și de a găsi cele mai bune tactici de promovare a producției locale. Participanți au fost producătorii agricoli, preponderent cultivatorii de legume ecologice, proprietarii pensiunilor agricole, precum și reprezentanții autorităților publice locale.
Proiectul FAO privind susținerea capacităților de promovare a produselor agroalimentare este implementat în perioada 1 martie 2019 – 31 decembrie 2021 și are drept obiectiv creșterea gradului de conștientizare privind promovarea produselor moldovenești pe piața internă, cea a Uniunii Europeane, dar și pe alte piețe externe.
La fel, contribuie la dezvoltarea unui sistem eficient de promovare a produselor agroalimentare, îmbunătățirea politicii privind calitatea alimentelor și la o mai bună colaborare între producătorii agroalimentari. Valoarea totală a proiectului este de 300.000 dolari americani.
Comentarii