vineri, 22 noiembrie, 2024
8.3 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeGeorge Standard - istoria tânărului care a transformat ferma de familie într-un brand de...

George Standard – istoria tânărului care a transformat ferma de familie într-un brand de succes

Recomandate

Cu peste 120 de angajați în cadrul fabricii avicole din satul Volodeni, raionul Edineț și cu o experiență de peste 20 de ani în creșterea și comercializarea păsărilor și ouălor, Gheorghe Bârlădean spune că, producătorii autohtoni, care își doresc succes în munca pe care o realizează, ar trebui să se modernizeze cât mai curând posibil și să folosească tehnologii noi, avansate în producerea, logistica și păstrarea produselor.

Brandul George Standard, deși a fost lansat în anul 2019, are în spatele său o istorie mult mai mare, care își are începutul în anul 2001, când Gheorghe Bârlădean a deschis ferma avicolă împreună cu tatăl său. 

„Afacerea în domeniul avicol a început în anul 2001, alături de tatăl meu, după care, în urma unei vizite de studiu a doi olandezi în Republica Moldova, în anul 2004, am elaborat un business plan datorită căruia am reușit să câștigăm un grant, din partea Guvernului Olandei, în mărime de 500 de mii de euro.

 Din sursele acestuia am cumpărat păsări de prăsilă, utilaje și vitamine pentru acestea. În acest fel, am început afacerea separat de tatăl meu”, ne-a relatat Gheorghe Bârldean.

Antreprenorul povestește că, începând cu anul 2007, producea și comercializa, pe lângă materialul genetic, și ouă.

„Apoi, în 2009, după ce am fost la o expoziție în Thailanda, unde am întâlnit reprezentații unei companii franceze, care mi-au povestit despre o rasă franceză de păsări de prăsilă, am decis să import acea rasă, dar și păsări rasă mixtă pentru producerea ouălor. Acest fapt a fost posibil inclusiv, datorită utilajelor pe care le-am procurate inițial din grantul pe care l-am obținut”.

În anul 2017, producătorul a observat o tendință nouă în UE și anume că, foarte mulți consumatori renunțau să procure puii standart clasici și îi alegeau pe cei de rasă franceză, care cresc mai lent.

„Dacă puiul broiler crește circa 35 de zile pentru masa corporală 2200 gr, puii francezi cresc în circa 70 de zile. În plus, sezonul de comercializare a puilor este primăvara (februarie – iulie), după care cu efectivul de păsări parentale nu mai avem ce face și am decis ca puii care rămân să-i abatorizez și să-i vând pe piața locală”, a mai menționat Gheorghe Bârlădean.

În acel moment, fondatorul și directorul George Standart s-a confruntat cu mari dificultăți, deoarece produsul pe care îl propunea era de circa două ori mai scump decât puii clasici broiler.

„În anul 2018, când am pus în comerț carnea de pui de rasă franceză am înțeles că consumatorii nu erau pregătiți și nu prea acceptau să cumpere un produs mai scump, chiar dacă era mai calitativ. Dar cheltuielile de creștere pentru puii francezi sunt duble, pasărea crește într-o perioadă mai mare de timp, respectiv consumul de hrană este mai mare, inclusiv consumul de energie electrică, încălzire.

 Atunci când am început să le propun supermarketurilor locale produsul meu, primeam refuz. Dar nu am cedat și am pornit de la cantități mici. Problema cea mai mare era faptul că, deși aveam un produs foarte bun, nu aveam piață de desfacere. Așa a apărut ideea de a deschide propriul magazin unde să pot promova produsul pe care îl creșteam. Concomitent, de la planul de a deschide propriul magazin și până la realizarea lui, consumatorii au început a aprecia carnea noastră și a o cumpăra. Astfel, carnea de pui a început să fie comercializată în mai multe rețele”.

Printre supermarketurile cu care colaborează se numără Kaufland, despre care antreprenorul spune că stabilirea unui parteneriat a fost una profesionistă, datorită faptului că era lider la capitolul producerii și ambalării ouălor și a cărnii de pui de rasă franceză.

george standard

„Așa a început colaborarea cu Kaufland și apreciem că ei introduc pe piața din Moldova alte concepte de produse. Având produse de înaltă calitate a fost ușor să stabilim un parteneriat de lungă durată. În Kaufland, suntem prezenți cu ouă, carne și semifabricate”.

Antreprenorul susține că, fiind producător este foarte important să dispună de cât mai multe locuri unde să-și vândă produsul.

kaufland moldova

„Kaufland pune accent anume pe produse autohtone de calitate, fiind un jucător puternic pe piața locală. Sunt de părerea că, fiecare trebuie să se concentreze pe segmentul său, noi producem – ei comercializează. Totodată, producătorii autohtoni care își doresc să ajungă cu marfa lor pe rafturile Kaufland ar trebui să înțeleagă că există anumite standarde de calitate, să se modernizeze și să utilizeze tehnologii moderne, avansate în producere”.

George Standart este unica fabrică avicolă din Republica Moldova, unde puii au parte de o creștere lentă, având o viață mai lungă de 2 ori decât puiul clasic din alte crescătorii.

Condiția de bază a creșterii puilor George Standard, este accesul liber a acestora și hrana 100% vegetală.

„Jumătate din cerealele pe care le folosim ca hrană sunt crescute de fratele meu mai mic, iar o altă parte este achiziționată de la producătorii locali. Deci, toată materia primă este de origine locală, importăm doar vitamine pentru păsări”.

Gheorghe Bârlădean este de părere că sectorul de producere a cărnii în țara noastră are un potențial foarte mic de creștere și dezvoltare deoarece piața de desfacere este blocată.

„Cu părere de rău, până recent, niciun producător din sectorul zootehnic de la noi nu a putut exporta pe piața UE, nici carne, nici ouă, nici lapte. Noi am realizat mai multe investiții și sperăm să putem exporta produsele noastre inclusiv pe piața UE. Urmează să înaintăm o cerere către ANSA pentru a obține permisul de export pe aceste piețe”.

Producătorul povestește că, unul din scopurile de bază pe care le are stabilite este să vină permanent cu produse noi pe piață, recent au instalat și o nouă linie de producere a semifabricatelor – Green-Line, care nici în România încă nu este.

„Am lansat și o serie nouă de produse, care la moment se regăsesc doar în magazinul nostru. Ne propunem să venim permanent cu produse interesante, sănătoase pentru consumatorii țării și nu doar”.

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link

Tatiana Caraman
Tatiana Caraman
Staff Editor

Citește și ›

Advertoriale