„Oieritul este ramura ce a devenit o tradiție a zonei de sud a Moldovei, iar noi am decis să-i oferim o șansă” – așa începe istoria afacerii de procesare a laptelui de oi și capre cunoscută sub brandul „Original Sheep” inițiate la Cimișlia, ajunsă o soluție pentru zeci de producători mici de lapte din zonă.
Primii pași spre dezvoltarea afacerii au fost făcuți în 2010, prin colectarea și comercializarea brânzei de oi. Și-au dorit să comercializeze către magazine, iar pentru aceasta au fost nevoiți să pregătească toate documentele necesare pentru reglementarea procesului.
După multă muncă, compania G.M-COM SRL a ajuns a fi prima din Moldova care a plasat brânză de oi ambalată în ambalaj vacuum pe rafturile supermarketurilor.
Totuși, ținând cont de faptul că brânza colectată de la producători era de calitate diferită, au decis să inițieze procesarea laptelui pentru obținerea unui produs finit omogen.
În 2019, au construit fabrica de procesare a brânzei de oi și capre din orașul Cimișlia, iar procesarea a trecut la un alt nivel.
Calitatea laptelui joacă un rol decisiv în obținerea cașcavalurilor bune, iar noua fabrică și prețul echitabil s-au dovedit a fi stimulente pentru producătorii din zonă, astfel încât tot mai mulți optează pentru calitate și livrează laptele la punctele de colectare ale întreprinderii.
Producerea cașcavalurilor este o nișă pe care își propune să o valorifice pe deplin și în continuare. Tehnologia de producere este îmbunătățită continuu, la fel și diversificarea gamei.
Cel mai mare impediment, potrivit producătorilor, este imposibilitatea de a exporta produse lactate în Uniunea Europeană. Pe lângă aceasta, exporturile planificate în țările CSI au fost date peste cap concomitent cu declanșarea războiului din Ucraina.
În schimb, pe piața locală au reușit să stabilească parteneriate de succes de mai mult timp cu majoritatea supermarketurilor, ajungând să colaboreze și cu supermarketuri de top din țară, inclusiv Kaufland.
Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”.Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.