Comisia parlamentară economie, buget și finanțe a organizat o ședință unde s-a discutat pe marginea proiectului de modificare a Legii cu privire la comerțul interior.
Prezent la ședință, Vitalie Gorincioi, președintele Asociației Moldova Fruct a menționat că, cea mai mare problemă pentru producătorii autohtoni rămâne achitarea a 35% discount rețelelor de markete pentru promovarea produselor.
Totodată, Vitalie Gorincioi a mai adăugat că atunci când producătorii de la noi merg pe piața UE cu produsele lor, sunt înaintate cerințe stricte referitor la calitate și alte aspecte, respectiv ar fi corect ca și pe piața locală să avem produse de calitate, verificate inclusiv de ANSA.
De cealaltă parte, Victor Durleșteanu, reprezentantul Asociației rețelelor comerciale Probiz, a specificat că, conform informației prezentate de membrii asociației, nu se aplică discount la fructele și legumele autohtone.
Proiectul de modificare a Legii cu privire la comerțul interior a fost înaintat cu titlu de inițiativă legislativă de către Alexandru Slusari, care argumentează că scopurile sunt facilitarea accesului producătorilor locali, în special, a celor mici, la rețeaua magazinelor din țară, creșterea consumului de alimente autohtone, dezvoltarea industriei alimentare și procesatoare.
Amintim că, un proiect asemănător a fost propus în 2018 de către guvernul Filip, însă inițiativa a fost abandonată după votarea în prima lectură.
Comentarii