Germania a rămas în urma competitorilor europeni în cucerirea de noi pieţe pentru exporturile de vin iar Guvernul condus de cancelarul Angela Merkel vrea să corecteze acest lucru prin promovarea agresivă a unor produse de top precum vinurile Riesling, transmite Bloomberg, citat de Agerpres.
În prima revizuire a strategiei sale de marketing din ultimul sfert de secol, Germania va introduce un sistem de tip piramidal de vinuri cu denumire de origine protejată, sistem care leagă mai strâns vinurile de anumite regiuni de unde provin, a precizat miercuri la Berlin ministrul german al Agriculturii, Julia Kloeckner. Vinurile de top precum Riesling-ul de pe valea râului Mosel vor fi amplasate în vârful piramidei, a adăugat Kloeckner.
Obiectivul campaniei este crearea unei legături în rândul consumatorilor între vinurile de calitate şi regiunea de unde provin, ceea ce va ajuta la creşterea vânzărilor, a dezvăluit Julia Kloeckner, care provine ea însăşi dintr-o familie de viticultori din landul Renania-Palatinat.
Acesta a apreciat că reputaţia de calitate a Germaniei are de suferit pe unele pieţe precum Marea Britanie unde consumatorii au nevoie de ajutor pentru a face diferenţa între diferite soiuri de vinuri şi în mod obişnuit cred că vinurile germane sunt dulci şi albe.
Potrivit cifrelor prezentate de Ministerul german al Agriculturii, între 2008 şi 2018, Uniunea Europeană şi-a majorat exporturile de vinuri în afara blocului comunitar până la 11,6 miliarde de euro, de la 6,1 miliarde de euro. În aceeaşi perioadă însă, ponderea ocupată de exporturile Germaniei a scăzut de la 434 până la 307 milioane de euro.
Comentarii