Piața merelor din India anticipează o creștere a importurilor în acest sezon, determinată de cererea internă ridicată, pe care producția locală nu o poate acoperi în totalitate, afirmă Mukesh Kumar Jaiswal, director general al importatorului de fructe proaspete Agro Aira Greens Pvt. Ltd..
„Estimăm o creștere de 10% a importurilor de mere, până la 600.000 de tone metrice în anul de piață 2025/26.”
Potrivit lui Jaiswal, „Sezonul merelor din 2025 a început bine, producția internă raportând o creștere de 6% față de anul trecut, ajungând la 2,55 milioane de tone metrice, datorită condițiilor meteo favorabile din Kashmir, Shimla și alte regiuni nordice.
Totuși, inundațiile și alunecările de teren recente, care au blocat autostrada Jammu-Srinagar, au cauzat perturbări logistice severe, cu pierderi estimate la până la 130 milioane USD.”
Apetitul Indiei pentru mere roșii crește rapid
„Chiar și într-un an bun de recoltă, producția internă nu poate satisface integral cererea, ceea ce face ca importurile să fie vitale pentru stabilitatea și creșterea pieței.”
Totuși, provocările de aprovizionare din sursele tradiționale îi determină pe importatori să își regândească strategiile.
„Turcia, cândva un furnizor important, a suferit pierderi mari din cauza înghețurilor timpurii, reducându-și semnificativ recolta de mere și împingând prețurile peste nivelul suportabil pentru piața indiană. Această penurie și costurile ridicate ne-au determinat să ne diversificăm mai agresiv importurile. Africa de Sud și Chile au devenit tot mai importante, furnizând soiuri populare precum Red Delicious, Fuji, Gala și Granny Smith”, explică Jaiswal.
Calitatea rămâne o prioritate în acest context.
„Chile și Africa de Sud și-au menținut standardele, însă recolta redusă și scumpă a Turciei a impus inspecții stricte înainte de expediere și o selecție atentă a furnizorilor”, adaugă el. Menținerea unei consistențe a calității este o provocare pentru importatori, mai ales atunci când colaborează cu furnizori noi sau variați.
O altă provocare o reprezintă întârzierile tot mai frecvente în transport și fluctuațiile de costuri, precizează Jaiswal. „Am avut 351 de transporturi doar în septembrie 2024, ceea ce a necesitat o coordonare intensă. Investițiile în infrastructura lanțului frigorific și diversificarea furnizorilor sunt esențiale pentru gestionarea riscurilor și a întreruperilor de aprovizionare.”
Jaiswal spune că vede potențial în noi regiuni de aprovizionare.
„Iranul, datorită proximității, oferă timpi mai scurți de transport și prețuri competitive. De asemenea, explorăm furnizorii europeni și consolidăm legăturile cu Africa de Sud și Chile pentru a asigura fiabilitatea în pofida volatilității climatice. Acest sezon subliniază nevoia de reziliență și diversificare, unde capacitatea de adaptare va face diferența între cei care câștigă și restul”, a concluzionat el într-un interviu FreshPlaza.
Compania este disponibilă pe adresa [email protected].







Comentarii