FOTO: pxhere.com

Apicultura este una dintre cele mai atractive ramuri pentru producătorii din țară. Chiar dacă anual sunt produse cantități substanțiale de miere de către micii apicultori, totuși, aceasta este greu comercializată și la un preț instabil. Doi investitori din Germania se pare că au găsit o soluție eficientă. Harry Remfert și Alexander Kandlen, au decis să lanseze în Herson, Ucraina o platformă pentru apicultorii ucraineni „Bursa mierii”. Aceasta este o resursă online care permite apicultorilor să stabilească legături directe între apicultori, exportatori și angrosiști, scrie АгроЮг.

„Ideea deschiderii unei burse comerciale a apărut cu mult timp în urmă. Și acum 3-4 ani au fost întreprinse încercări de lansare a acesteia, când apicultorii cu propriile eforturi au încercat să creeze site-uri pe care era posibil să se plaseze anunțuri despre vânzarea mierii. Dar acestea nu au avut succes și nu au devenit populare. Această activitate necesită investiții semnificative și marketing: promovarea site-ului, echipă specifică, moderatori, administratori, manageri. Am vrut să dezvoltăm această idee și să o oferim tuturor apicultorilor ucraineni”, a menționat directorul companiei Alexander Fabro.

El a mai adăugat că, interacțiunea reală dintre apicultori nu are loc pe tot teritoriul Ucrainei, deci este nevoie de această platformă comună care să-i unească. Pe acest site apicultorii pot plasa anunțuri de vânzare a mierii, echipamentelor și alte produse apicole. Anunțurile sunt văzute de toți cei care sunt înregistrați pe platformă: apicultori, angrosiști, cumpărători, procesatori. Resursa este o licitație online în care sunt vândute produse, care îi ajută pe apicultori să formeze un preț stabil pentru produsele lor.

„La moment, prețul mierii se formează haotic – fiecare propune prețul care-i convine. Într-o regiune este un preț, în altă regiune – altul. Angrosiștii stabilesc prețuri dumping. Această platformă permite monitorizarea prețurilor, arată prețul mediu, cererea și oferta pentru miere. În plus, platforma construiește un grafic pentru varietățile de miere pentru o anumită perioadă. Astfel, toți participanții văd care este prețul real. Cu cât mai mulți apicultori sunt înregistrați, cu atât mai exact sistemul arată prețul mediu. Ținând cont de faptul că, exportatorii doresc loturi de circa 20 de tone de miere, iar colectarea acestei cantități este anevoioasă, platforma devine o soluție, deoarece permite colectarea datelor din fiecare regiune. Astfel, apicultorii sunt înștiințați de fiecare dată când sunt formate loturi pentru export, pe parcursul întregului an”.

Este planificat ca platforma să fie accesibilă și pentru furnizori angro sau angrosiști din Europa. Astfel, exportatorul plasând un anunț pe platformă, ar putea să formeze cantitatea necesară din loturi mici. Iar rolul furnizorilor și a intermediarilor din regiune se reduce.

2 COMENTARII

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here