Evenimentul „Retailul modern în Republica Moldova – Expansiune, Diferențiere și climat de consum”, desfășurat pe data de 14 martie, 2023, la Chișinău, a adunat peste 200 de participanți din reţelele de retail din Republica Moldova, atât magazine specializate, cât și producători, distribuitori în retail, importatori de bunuri de larg consum, companii de logistică și transport, agenții de cercetare de piață și autorități ale statului din Republica Moldova.
Partenerul principal al acestui eveniment a fost Kaufland Moldova, care pe parcursul a trei ani a reușit să deschidă nouă magazine în țara noastră, dintre care trei – în ultimul an.
Conferința a fost deschisă cu lansarea Hărții Retailului Modern în Republica Moldova, disponibilă pentru toți participanții în format print. După care au intrat în scenă reprezentanți ai Ministerului Economiei și experți de cercetare a pieței, care au concluzionat o imagine a extinderii și dezvoltării retailului la noi în țară.
Evenimentul i-a provocat la dezbateri în paneluri pe furnizorii FMCG, participanți la prima discuție și managerii din retail, care au dialogat în cadrul celui de-al doilea panel.
Astfel, reprezentanții rețelelor de magazine cu o pondere considerabilă de la noi din țară, precum Kaufland, Linella și Toto Market au analizat provocările anului 2022, soluţiile adoptate pentru depăşirea lor și tendinţele cu privire la comportamentul de cumpărare şi de consum.
În calitate de speakeri au fost prezenți doi reprezentanţi din top managementul Kaufland, Oana Lungu, director Achiziții Kaufland România și Republica Moldova şi Felix Faehre, șef Expansiune, Kaufland Moldova.
Cei doi speakeri au menționat priorităţile companiei și planurile pentru viitor, prin prisma investiţiilor în piaţă locală, a expansiunii, a sustenabilităţii, dar şi a deciziilor strategice ce ţin de adaptarea businessului la noua realitate.
Felix Faehre, șef Expansiune, Kaufland Moldova a abordat ritmul de creștere a rețelei de magazine, potențialul de expansiune în Republica Moldova, dar și beneficiile colaborării cu furnizorii de servicii locale.
Oana Lungu, director Achiziții Kaufland România și Republica Moldova a vorbit despre evoluția produselor pe rafturile magazinelor Kaufland și tendințele de consum ale clienților.
De asemenea, Oana Lungu a menționat tendința în creștere față de produsele sustenabile, dar și cele locale.
Prezent la eveniment, Victor Durleșteanu, președinte al Asociației ProBiz, a explicat aplicabilitatea normelor legislative pentru listarea produselor autohtone în retail.
„Retailul Modern în Republica Moldova: Expansiune, diferențiere şi climat de consum” este un eveniment organizat de Modern Buyer și susținut în calitate de partener principal de Kaufland Modova, este un eveniment menit să ofere o imagine actuală a comerţului modern în Republica Moldova şi să anticipeze noile tendințe și oportunități de creștere pentru retaileri şi furnizori.