joi, 5 decembrie, 2024
-0 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeKaufland Moldova la conferința „Retailul Modern în Republica Moldova” despre potențialul de expansiune, dezvoltarea...

Kaufland Moldova la conferința „Retailul Modern în Republica Moldova” despre potențialul de expansiune, dezvoltarea unei mărci proprii locale și tendința consumatorului spre sustenabilitate

Recomandate

Evenimentul „Retailul modern în Republica Moldova – Expansiune, Diferențiere și climat de consum”, desfășurat pe data de 14 martie, 2023, la Chișinău, a adunat peste 200 de participanți din reţelele de retail din Republica Moldova, atât magazine specializate, cât și producători, distribuitori în retail, importatori de bunuri de larg consum, companii de logistică și transport, agenții de cercetare de piață și autorități ale statului din Republica Moldova.

Partenerul principal al acestui eveniment a fost Kaufland Moldova, care pe parcursul a trei ani a reușit să deschidă nouă magazine în țara noastră, dintre care trei – în ultimul an.

Conferința a fost deschisă cu lansarea Hărții Retailului Modern în Republica Moldova, disponibilă pentru toți participanții în format print. După care au intrat în scenă reprezentanți ai Ministerului Economiei și experți de cercetare a pieței, care au concluzionat o imagine a extinderii și dezvoltării retailului la noi în țară.

Evenimentul i-a provocat la dezbateri în paneluri pe furnizorii FMCG, participanți la prima discuție și managerii din retail, care au dialogat în cadrul celui de-al doilea panel.

Astfel, reprezentanții rețelelor de magazine cu o pondere considerabilă de la noi din țară, precum Kaufland, Linella și Toto Market au analizat provocările anului 2022, soluţiile adoptate pentru depăşirea lor și tendinţele cu privire la comportamentul de cumpărare şi de consum.

În calitate de speakeri au fost prezenți doi reprezentanţi din top managementul Kaufland, Oana Lungu, director Achiziții Kaufland România și Republica Moldova şi Felix Faehre, șef Expansiune, Kaufland Moldova. 

Cei doi speakeri au menționat priorităţile companiei și planurile pentru viitor, prin prisma investiţiilor în piaţă locală, a expansiunii, a sustenabilităţii, dar şi a deciziilor strategice ce ţin de adaptarea businessului la noua realitate.

Felix Faehre, șef Expansiune, Kaufland Moldova a abordat ritmul de creștere a rețelei de magazine, potențialul de expansiune în Republica Moldova, dar și beneficiile colaborării cu furnizorii de servicii locale.

„Astăzi, avem cinci magazine în Chișinău și patru în alte regiuni ale țării. În anul financiar 2022 am deschis trei magazine, unul în Orhei și două în Chișinău. Pentru anul 2023, avem preconizată și deschiderea altor magazine în Republica Moldova, ritmul nostru de creștere fiind două-trei magazine pe an.
Noi vrem să construim magazine în orașe, dar pe lângă aceasta să fim sustenabili, manifestând grijă față de mediu și clienții noștri.
Nu ne este frică de astfel de proiecte, pentru că credem în această piață și în viitorul lanțului de magazine Kaufland aici.”

Oana Lungu, director Achiziții Kaufland România și Republica Moldova a vorbit despre evoluția produselor pe rafturile magazinelor Kaufland și tendințele de consum ale clienților.

„La momentul deschiderii primelor două magazine Kaufland în Republica Moldova aveam trei mii de articole din țară, iar la moment am ajuns la cinci mii. Spre exemplu la categoria carne și mezeluri 80 % din produse sunt locale, iar la panificație chiar toate 100 %. Inflația cauzată de pandemie și război a produs un șir de schimbări în comportamentul de consum. Clienții sunt mult mai atenți la ce pun în coș.”

De asemenea, Oana Lungu a menționat tendința în creștere față de produsele sustenabile, dar și cele locale.

„Produsele sănătoase, bio sunt categorii interesante și cu potențial, rămân în continuare în atenția consumatorilor. Există un interes ridicat al clienților pentru produse sustenabile, fie că vorbim de originea produsului, materiei prime, dar și de cea a ambalajului.
În ceea ce privește producătorii locali, sortimentul de-a lungul timpului crește. Căutăm permanent „gusturi” locale, fie că vorbim de listare locală, fie că vorbim de listarea în România sau de recomandări pentru colegii din alte țări. Din sortimentul local, putem menționa categoriile proaspete ca fiind cele mai dinamice și atractive. Încercăm să ne îmbunătățim continuu procesele și sortimentul, iar pentru viitor ne dorim să avem o marcă proprie, locală.”

Prezent la eveniment, Victor Durleșteanu, președinte al Asociației ProBiz, a explicat aplicabilitatea normelor legislative pentru listarea produselor autohtone în retail.

„ProBiz rămâne, în continuare, un promotor al intereselor rețelelor-furnizorilor-cumpărătorilor finali. Avem scopul comun de a ne dezvolta în continuare și de a prelua practici internaționale benefice și aplicabile pieței din Republica Moldova.”

„Retailul Modern în Republica Moldova: Expansiune, diferențiere şi climat de consum” este un eveniment organizat de Modern Buyer și susținut în calitate de partener principal de Kaufland Modova, este un eveniment menit să ofere o imagine actuală a comerţului modern în Republica Moldova şi să anticipeze noile tendințe și oportunități de creștere pentru retaileri şi furnizori.

Irina Pompuș
Irina Pompuș
Specialist în horticultură

Citește și ›

Advertoriale