Și-a început cariera în calitate de profesoară. Dar din cauza salariului prea mic, a decis să facă o schimbare și a îndrăznit acolo unde era privită cu scepticism. Iar dacă la început mulți nu-i luau inițiativa în serios, astăzi Maria Acbaș este fondatoarea unei fabrici de lactate și a uneia dintre cele mai mari ferme de vite din sudul țării.
„Sunt directoarea fabricii „Oloi Pak”, care astăzi produce produse lactate naturale și gustoase. Fabrica se află în sudul Republicii, în Găgăuzia. După ce am lansat afacerea și am început lucrul propriu-zis, am realizat că materia primă care era disponibilă la moment nu corespundea nivelului de calitate pe care voiam să-l atingem la produsele noastre. Din acest considerent, am hotărât să întemeiem o fermă cu vaci de lapte, lucru pe care oamenii din jur l-au considerat „șocant”. Am obținut includerea firmei în programul de impozitare preferențială pentru 5 ani”, a comunicat Maria Acbaș.
Atunci când a mers în Parlament pentru a face solicitarea, toată lumea o privea sceptic, se uitau la ea ca la un copil.
„Atunci când am început afacerea, aveam doar opt angajați. Iar în prezent, avem deja peste 100 de lucrători care muncesc la întreprinderea noastră. Astăzi, pot să vorbesc cu zâmbetul pe buze despre greutățile prin care am trecut, de parcă nici n-au fost. Datorită experiențelor pe care le-am avut, acum înțeleg că de fapt acelea nici nu erau greutăți cu adevărat. Dar atunci, la început, am întâlnit multe dificultăți în ceea ce privește obținerea creditului, gestionarea angajaților, lipsa unei materii prime de calitate. Și totuși, aceste lucruri nu pot fi numite greutăți cu adevărat, acestea erau doar niște etape firești prin care trece o afacere”, a afirmat antreprenoarea.
La numai 21 de ani a rămas văduvă cu un copil de doi ani, atunci a realizat că nu se poate descurca de una singură, dacă ar fi angajată într-o întreprindere comercială ar fi putut câștiga un salariu de două ori mai amre decît cel de profesoară. Iată de ce a lăsat munca de pedagog și și-a început activitatea în domeniul comerțului.
„Atunci când nu știam ceva, mă apucam să studiez toate aspectele problemei, să învăț cum să fac mai bine. Atunci când nu înțelegeam ceva, puneam mii de întrebări și niciodată nu mă rușinam să întreb și poate chiar să par un pic mai ignorantă. Atât timp cât încă îmi voi dori să cresc afacerea, voi face acest lucru, și nu doar în numărul de vânzări, dar și în importanța acestei afaceri, pentru a fi recunoscuți oriunde, astfel încât consumatorii să caute pe rafturile magazinelor anume produsele noastre”, a mai adăugat producătoarea.
Campania UN WOMEN „Tu ştii că poţi” este o dedicaţie pentru femeile din Moldova care au făcut și fac istorie, devenind pionere în domenii de activitate mai puțin tradiţionale femeilor.
Comentarii