Mișcarea Green Nations: Moldova va deveni cunoscută peste hotare drept „Grădina secretă a Europei”

757

Având soluri fertile, specialiști calificați și forță de muncă – potențialul pe care îl are Republica Moldova în agricultură este enorm. Cu toate acestea, lipsa proceselor structurate de lucru, imposibilitatea de a livra cantitățile solicitate de produse de calitate pentru a stabili parteneriate de durată cu piețele externe, politici unice de producere și comercializare stabilite de comun acord, dar și fiind împiedicați de diverse scheme de corupție, producătorii autohtoni, de cele mai multe ori, ajung fără perspectivă de dezvoltare sau chiar în pragul sărăciei. Astfel, aceștia sunt nevoiți să-și vândă producția cu prețuri ce nu acoperă cheltuielile sau chiar își lasă recolta în câmp.

Green Nations este o organizație nonguvernamentală, cu finanțare europeană, care își propune să schimbe modul de a face agricultură în Republica Moldova. Astfel, Green Nations a elaborat 5 Proiecte ce vor oferi producătorilor și procesatorilor agricoli posibilitatea de a se dezvolta prin intermediul instruirilor, armonizării legislației și dezvoltarea unor produse competitive pentru piața UE, care în curând vor fi prezentate.

Fructe, legume, vinuri sau miere de albine din Grădina Secretă a Europei – Made in Moldova!

„Colaborând cu unii dintre cei mai mari producători, procesatori și asociațiile acestora din UE, am înțeles un lucru, aceștia își doresc stabilitate, transparență și calitate. Avem un potențial enorm în Republica Moldova, iar posibilitățile sunt reduse la minim. Dorim să demonstrăm că fructele, legumele, vinurile sau mierea de albine produse în Moldova au identitate comună, iar aceasta merită să fie cunoscută de toată lumea. Fermierii din țară vor face față concurenței prin produse de calitate. Nu e nevoie doar de asigurarea accesului pe aceste piețe, ceea ce fac și propun mulți, este nevoie de o bază fundamentală pentru ca producătorii și procesatorii să devină o parte componentă a acestei piețe. Astfel, producătorii și procesatorii vor avea, în sfârșit, posibilitatea unei dezvoltări durabile și nu va mai fi nevoie de a părăsi țara pentru a câștiga bani. E timpul să înlăturăm barierele politice, calitative sau structurale pentru a asigura competitivitatea produselor moldovenești pe piețele externe. Îmi doresc ca Moldova să nu mai fie invizibilă ca țară producătoare, iar moldovenii să fie mândri văzând produsele noastre pe rafturile magazinelor din UE”, ne-a spus Denis Cernomoreț, Președintele asociației Green Nations.

La moment, o bună parte dintre produsele moldovenești ajung pe piața UE prin intermediari și puțini consumatori au posibilitatea să cunoască care este țara lor de origine. Totodată, tehnologia de producere și prelucrare, de cele mai multe ori, nu este respectată, iar promovarea produselor nu este realizată la nivel. Astfel, Green Nations va oferi producătorilor:

  1. Posibilitatea de a-și comercializa recolta obținută la prețuril europene;
  2. Instruiri pentru a cunoaște cum se realizează corect producerea sau procesarea;
  3. Vizitarea platformelor-exemplu Green Nations care vor fi create ulterior, beneficiind de toată informația necesară;
  4. Servicii sezoniere (cum ar fi recoltarea) pentru a demonstra cum acest lucru trebuie realizat corect;
  5. Informare pentru a estima cantitatea necesară de inputuri, excluderea celor ineficiente și cheltuielilor în plus.

„Soluția pentru problemele majore se ascund în detalii mici. Având resurse și posibilitatea de a ajunge pe marele piețe de desfacere, la moment, producătorii din Moldova sunt practic invizibili”.

Rezultatul muncii agricultorilor din țară – reprezentat de un brand unic recunoscut peste hotare!

Fiecare producător, pentru a face față concurenței și a se dezvolta, trebuie să-și axeze activitatea pe 4 piloni: transparență juridică și financiară; menținerea sub control a producerii de calitate; utilizarea corectă a instrumentelor de finanțare pentru dezvoltarea afacerii; structurarea afacerii și colaborarea cu alți producători.

Green Nations este mișcarea ce-și propune să unească resursele existente, să restructureze procesele, să elaboreze și implementeze reguli ce vor permite coeziunea dintre producătorii din țară – organele abilitate din domeniu și piața de desfacere. Produsele autohtone vor putea fi recunoscute peste hotare datorită brandului unic Green Nations – Made in Moldova, iar pe ambalaj va fi indicată întreprinderea unde acestea au fost crescute.

Moldova – Grădina secretă a Europei!

„O bună parte din producătorii din Moldova sunt dezamăgiți, astfel, aceștia nu mai doresc să-și dezvolte afacerea, dar cererea produselor alimentare pe piețele externe este foarte mare. Un fermier neinformat, devine vulnerabil și este foarte ușor de manipulat. Există mai multe impedimente, care pot transforma o afacere de succes în agricultură, într-un eșec. Dorim să oferim încrederea în ziua de mâine și transparență în afaceri. Suntem siguri că împreună vom reuși. Vom oferi recomandări la producere, vom organiza instruiri gratuit, astfel, producătorii vor afla aspecte importante în producere și mult mai sigur se vor determina dacă au nevoie de a implementa ceva sau nu. Având un brand unic, calitate deosebită și cantități suficiente, Republica Moldova va deveni cunoscută peste hotare drept „Grădina secretă a Europei”, comercializând produse inedite”.

Vom aduce gust și culoare pe rafturile magazinelor!

Având cantități competitive pentru piețele externe, producătorii din țară ar putea deveni parteneri de încredere având acces pe cele mai rentabile piețe și stabili contracte de colaborare de lungă durată. Potrivit sondajelor, foarte puțini parteneri de peste hotare au încredere în produsele moldovenești, cu toate acestea, agricultorii din țară pot produce calitativ. Agricultura trebuie să fie transparentă, iar această transparență poate fi asigurată prin colaborare, producătorii obținând încrederea în ziua de mâine.

Vor fi construite centre locale de colectare, procesare și ambalare a produselor

Green Nations își propune să construiască 7 hub-uri în cele mai importante zone agricole din țară, iar în următorul an este planificată construirea primelor două centre. În cadrul acestora, fructele, legumele sau cerealele vor fi sortate, calibrate și ambalate sub brandul unic, indicând și întreprinderea de unde provine. Astfel, în grija producătorului rămâne doar producerea conform cerințelor de calitate stabilite.

„Pentru partenerii de peste hotare, cel mai important lucru este colaborarea pe termen lung, dar și cantități suficiente. Deci, având un brand unic Moldova va deveni un partener de încredere. Cei ce consumă produsele moldovenești, trebuie să fie siguri că acestea sunt de calitate și vor aduce doar beneficii organismului. Deci, ne propunem să asigurăm și consumatorul că, ceea ce a cumpărat merită a fi consumat fără frică sau regrete. Dorim să prezentăm producătorii care își fac munca cinstit”, a conchis Denis Cernomoreț.

Devino și tu parte a Mișcării Green Nations – împreună, vom reuși să fim mai buni!

În curând, vor fi prezentate detaliile participării în cadrul Proiectului „Grădina Secretă a Europei” a Organizației Green Nations.

5 COMENTARII

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here