Modificările la Legea privind comerțul interior și Codul contravențional au fost votate în prima lectură de parlamentari. Noile prevederi presupun plafonarea până la 10% din prețul de vânzare al furnizorului a mărimii reducerilor comerciale oferite de acesta comerciantului pentru vânzarea produselor alimentare. Excepție ar fi perioada acțiunilor de marketing și publicitate.
La fel, a fost stabilit termenul limită de 60 de zile per produs destinat desfășurării acțiunilor de marketing și publicitate. Potrivit deputaților, proiectul de lege ar veni în susținerea producătorilor autohtoni.
În același timp, potrivit proiectului de lege, comercianții și furnizorii vor fi sancționați în cazul în care vor încălca noile prevederi. Amenda ar urma să constituie de la 2.500 de lei la 5 mii de lei în cazul persoanei fizice și de la 10 mii de lei la 20 mii de lei în cazul persoanei juridice.
În opinia deputatului, aprobarea proiectului va facilita accesul producătorilor locali, în special a celor mici, la rețeaua magazinelor din țară, va spori consumul de alimente autohtone și va crește rentabilitatea afacerilor producătorilor autohtoni.
Menționăm că, în cadrul ședinței organizate de Comisia parlamentară economie, buget și finanțe unde s-a discutat pe marginea proiectului, Vitalie Gorincioi, președintele Asociației Moldova Fruct a menționat că, cea mai mare problemă pentru producătorii autohtoni rămâne achitarea a 35% discount rețelelor de markete pentru promovarea produselor.
Comentarii