‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
sâmbătă, 2 noiembrie, 2024
16.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriMoldova Fruct: Recolta de mere cu 40% mai mică decât anul trecut, producătorii în...

Moldova Fruct: Recolta de mere cu 40% mai mică decât anul trecut, producătorii în căutarea pieței de desfacere

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Producătorii și exportatorii de mere, membri ai Asociației Moldova Fruct, au participat la un atelier de lucru cu genericul „Diversificarea piețelor pentru merele moldovenești”.

În cadrul atelierului s-au discutat perspectivele de export al fructelor pe noi piețe și depășirea barierelor de intrare pe piețele alternative, precum și menținerea pe cele existente.

Potrivit Moldova Fruct, în acest an, producția globală de mere în Moldova a fost de circa 400 de mii de tone, ceea ce constituie cu 40% mai puțin decât anul precedent.

‹ adv ›
FOTO: Moldova Fruct

În perioada iulie-octombrie s-au exportat 31 de mii de tone de mere. Totodată, se estimează că, din recolta curentă, circa 240 de mii de tone vor fi livrate pentru procesare, iar 12 mii de tone au fost deja comercializate pe piața locală.

În depozitele frigorifice, la data de 1 noiembrie, sunt stocate aproximativ 117 mii de tone de mere, ceea ce este mai puțin cu aproximativ 100 de mii de tone, față de 1 noiembrie 2021.

Participanții la eveniment consideră că este necesară:

  • cooperarea în interiorul sectorului pentru a face față concurenței pe piețele alternative;
  • validarea merelor autohtone pe piața din India și asigurarea unor loturi competitive de soiuri de mere solicitate de cumpărătorii din Golful Persic;
  • identificarea soluțiilor de optimizare a costurilor mari de logistică, care reduc competitivitatea fructelor moldovenești în raport cu cele din Polonia, Serbia;
  • promovarea consumului de mere pe piața locală, care scade anual.

„Chiar dacă în sezonul comercial 2021-2022, merele din Moldova și-au extins geografia exporturilor, de la 18 la 28 de țări, acum trebuie să ne mobilizăm pentru a ne menține pe piețele existente, dar și pentru a ne extinde pe altele noi. Trebuie să reușim să cooperăm în export și să reducem fragmentarea excesivă a ofertei, care devalorizează eforturile de promovare a fructelor și reduce oportunitățile de pe piețele alternative”, a relevat directorul executiv Moldova Fruct, Iurie Fală.  

‹ adv ›
FOTO: Moldova Fruct

Evenimentul a fost organizat de Moldova Fruct cu suportul Proiectului „Competitivitate și Reziliență Rurală” al Agenţiei SUA pentru Dezvoltare Internaţională (USAID), Corporația Financiară Internațională în cadrul Proiectului „Reforma Climatului Investițional în Republica Moldova” și găzduit de compania Elit Fruct.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›