sâmbătă, 23 noiembrie, 2024
8.3 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeOana Lungu, Director Achiziții Kaufland: Parteneriatele locale sunt extrem de importante. Continuăm să contăm...

Oana Lungu, Director Achiziții Kaufland: Parteneriatele locale sunt extrem de importante. Continuăm să contăm pe sprijinul producătorilor din Moldova

Recomandate

Ne-am convins de nenumărate ori că femeile joacă un rol semnificativ în agricultura din Republica Moldova, contribuind la transformarea acestui sector și creând oportunități de afaceri semnificative.

Într-o lume în care influența femeilor se resimte în fiecare ramură a economiei, inclusiv în agricultură, nu ne rămâne decât să le demonstrăm aprecierea noastră. 

Din acest motiv, PRIAevents și AIPA a organizat ediția a doua a Galei Femeilor în Agricultură, pentru a celebra realizările remarcabile ale femeilor implicate în sectorul agricol moldovenesc.

„Scopul evenimentului este de a promova femeile care au reușit să dezvolte afaceri de succes, de a vorbi despre realizările și dificultățile acestora, pentru ca aceste femei-fermier să devină motiv de inspirație și pentru alte antreprenoare din Moldova. În parteneriat cu AIPA, partenerii principali și asociațiile de profil, am premiat afacerile gestionate de femei, care s-au bucurat de cea mai mare popularitate și au merite deosebite. În cadrul următoarelor ediții, urmează să prezentăm o mică și alte istorii ale femeilor antreprenoare din Moldova, care merită a fi cunoscute de cât mai multă lume”, a menționat în cadrul Galei Raluca Voivozeanu, fondator PRIA Conferences.

Pentru al doilea an consecutiv, Kaufland Moldova este partener general al Galei Femeilor în Agricultură, unde sunt invitate doamne care au un aport în dezvoltarea agriculturii Republicii Moldova.

La această ediție, alături de celelalte femei de succes, a fost prezentă ,în format online, Oana Lungu, Director Achiziții Kaufland România și Moldova, care ne-a vorbit despre importanța parteneriatelor cu furnizorii locali și despre evoluția acestora de-a lungul anilor. 

„Încă înainte de deschiderea primelor două magazine Kaufland în Moldova, am înțeles cât de important și apreciat este sortimentul local pentru consumatori și cum clienții noștri caută aceste produse. Am început identificarea și selecția furnizorilor locali, astfel ca în momentul deschiderii magazinelor să oferim cel mai bun sortiment pentru clienții noștri. În 2020, în ciuda dificultăților, am lansat cardul digital, oferindu-le promoții personalizate, dar și am deschis un al treilea magazin Kaufland în Bălți, urmând ulterior altele două în Comrat și Ungheni. În urma acestei experiențe, am observat cât de importante sunt parteneriatele locale și cât de important este sprijinul partenerilor locali”, a punctat Oana Lungu.

În acești patru ani, furnizorii locali au putut beneficia de mai multe facilități Kaufland, cum ar fi reducerea termenului de achitare în perioade de criză, instruiri pentru obținerea certificărilor de calitate sau siguranță a alimentelor și accesul produselor fabricate în Moldova pe rafturile magazinelor Kaufland România.

„În 2020, am redus termenul de achitare pentru partenerii noștri, astfel încât să putem oferi mai multă flexibilitate, datorită fluxului financiar disponibil. Fluxul de marfă este extrem de bun și apreciat de clienții noștri și ne-am dorit promovarea acestuia dincolo de hotarele Moldovei. Am contribuit la expansiunea brandurilor locale, oferindu-le producătorilor oportunitatea de a le comercializa în magazinele din România.

Considerăm extrem de important suportul nostru pentru partenerii mici și medii, antreprenorilor care încă nu au reușit să intre în rețeaua noastră, astfel oferim suport pe toate canalele pe care le avem la dispoziție. Înainte de a deschide magazinele din Moldova, am organizat un training pentru furnizori de fructe și legume pentru a-i informa despre posibilitatea obținerii certificării GLOBALG.A.P. și GRASP, mulți dintre aceștia obținând ulterior certificările. Anul trecut, am organizat și un training privind obținerea certificărilor de calitate: IFS, FSSC 22000. Parteneriatele locale sunt extrem de importante și continuăm să contăm pe sprijinul producătorilor din Moldova”.

Strânsa colaborare cu furnizorii locali este o prioritate în politica de achiziții la Kaufland, astfel numărul articolelor locale din magazine a crescut de la 2500 la 5400, produse care pot fi regăsite pe rafturile celor 9 magazine . 

 Află cum poți deveni furnizor Kaufland Moldova.

Gala s-a încheiat cu premierea femeilor care gestionează unele dintre cele mai prospere business-uri autohtone. Printre afacerile pronunțate s-au numărat și furnizorii Kaufland Moldova.

„Ne bucurăm pentru faptul că clienții noștri apreciază eforturile pe care le facem pentru obținerea unor produse de calitate, iar acum ne numărăm printre companiile premiate. Istoria noastră a început acum peste 20 de ani, odată cu deschiderea unei mici ferme avicole în raionul Cimișlia. Am reușit să construim o afacere frumoasă, să implicăm copiii și să deschidem câteva magazine proprii. Parteneriatul cu Kaufland este important pentru noi, astfel ajungând la un număr mai mare de clienți”, a spus Galina Cojocaru.

„O astfel de apreciere mă face să-mi doresc să mă implic și mai mult în dezvoltarea afacerii. Mulțumesc tuturor pentru votul de încredere acordat și mă bucur mult că în Moldova avem ocazia să interacționăm reprezentanți ai instituțiilor și alte femei implicate în afaceri datorită a astfel de evenimente”, a menționat Caracaci Onorina, cea mai tânără femeie fermier premiată în cadrul Galei. 

Luminita Crivoi
Luminita Crivoi
Expert în agricultură

Citește și ›

Advertoriale