vineri, 26 aprilie, 2024
12.7 C
Chișinău
HomepageAdvertorialePanilino – Istoria a două decenii de gust, tradiție și rețete autentice 

Panilino – Istoria a două decenii de gust, tradiție și rețete autentice 

Recomandate

Acum 20 de ani, Tatiana Guzun, tehnolog de specialitate, și Serghei Josan, specialist în economie, au demarat o afacere mică, o idee al cărei nucleu s-a centrat pe produse de patiserie de calitate.

Ce a început ca o afacere de familie, cu livrări personale, s-a transformnat într-o entitate bine cunoscută, Panilino fiind acum cel mai mare producător de produse de patiserie din Republica Moldova.

Produse handmade și un sortiment divers 

„Având la bază ideea unei afaceri de familie, în 20 de ani Panilino a devenit primul producător de produse de patiserie din Moldova. În prezent, numărăm peste 200 de angajați și peste 300 de produse în portofoliu. Ne mândrim mult cu aceste realizări care ne motivează să ne dezvoltăm și mai mult”, ne-a povestit Andrei Ceban, director comercial Panilino. 

Gama de produse este mereu ajustată, în funcție de tendințele pieței. Inițial concentrat pe torturi și prăjituri clasice, Panilino a extins oferta pentru a include fursecuri, plăcinte și alte produse handmade.  

În 2022, Panilino a plasat pe piață un produs cu care se mândrește foarte mult – tortul Kiev cu ingrediente premium precum nucile caju. În acest fel, compania se pliază la dorințele consumatorilor de a oferi produse de calitate superioară.  

„Tortul Kiev este produs după rețeta originală, ce presupune ingrediente cum ar fi nucile caju. După inițierea comercializării acestui produs, ne-am covins că consumatorii sunt gata să cumpere produse mai scumpe și mai calitative, iar acest lucru ar însemna noi direcții de dezvoltare pentru compania noastră”. 

Materiile prime sunt achiziționate atât la nivel local, cât și importate. Cea mai mare problemă la nivel local fiind lipsa certificărilor și trasabilității necesare în cazul unei viziuni de durată privind exporturile. 

Deschiderea spre Piețele Externe 

România a fost primul pas în misiunea de extindere a Panilino. Cu adaptări specifice la ambalaj și la cerințele consumatorilor, compania și-a extins apoi prezența în Lituania, Germania, Italia, Grecia, Canada și SUA. 

Deja cu o echipă de manageri de vânzări în România, obiectivul lor este de a se consolida pe piața locală și de a se extinde mai mult pe piețele externe.

„Adaptarea la noile cerințe ale pieței au presupus investiții importante. Elementar, era necesar de adaptat ambalajul pentru un gramaj mai mic, dar și să ținem cont de alte particularități ale consumatorilor. Avem drept obiectiv atât să ne consolidăm și mai mult poziția pe piața locală, cât și să devenim mai prezenți pe alte piețe. În mare parte, produsele noastre sunt apreciate de către consumatorii din țările CSI care acum se află peste hotare, iar obiectivul este de a produce produse ce vor corespunde și așteptărilor consumatorilor europeni”, adaugă Andrei Ceban. 

Cu participarea programată la Food Expo și Indagra în România și ulterior la Anuga în Germania, Panilino și-a propus ca scop identificarea de noi parteneri în UE și consolidarea relațiilor existente.

„Urmează să participăm la expoziția Food Expo, organizată în luna octombrie în România, apoi urmează Anuga – cea mai mare expoziție de produse alimentare din Germania. Avem așteptări mari, dorim să găsim parteneri în UE. În plus, dorim să stabilizăm relațiile existente la moment”. 

Colaborări de Anvergură în Moldova

Panilino se mândrește cu parteneriate cu toate rețelele de supermarketuri, având o gamă extinsă de peste 300 de produse.

O colaborare notabilă este cea cu Kaufland Moldova, despre care Andrei Ceban spune că e o recunoaștere a calității și a potențialului de extindere pe piețele din România.

„Până la deschiderea magazinelor, am avut discuții despre un potențial parteneriat cu Kaufland. Acestea au durat peste jumătate de an. Aproape săptămânal aveam întâlniri cu reprezentanții Kaufland, pentru ca ulterior să avem inclusiv produse la vitrina asistată. Pentru noi, această colaborare înseamnă confirmarea calității producerii și un avantaj important atunci când mergem să stabilim parteneriate în UE”. 

Realizări la cei 20 de ani de activitate ai fabricii Panilino 

Pe 11 septembrie, echipa Panilino a sărbătorit 20 de ani de activitate ai companiei. Construirea unei fabrici noi și extinderea pe piețe precum SUA și Canada sunt realizările cheie cu care se mândrește. 

Făcând o analiză a parcursului companiei, anul 2021 a fost unul de cotitură pentru Panilino, reușind să semneze contracte esențiale, asigurându-și prezența în toate rețelele importante din Moldova, inclusiv Kaufland. 

„Dacă e să vorbim de accesarea piețelor din SUA, Canada, s-a muncit mult pe partea asigurării certificărilor necesare, ajustării produselor. Remarcăm această perioadă la fel ca pe una de dezvoltare a companiei. În plus, an de an crește constant cifra de afaceri, iar acest lucru vorbește despre faptul că am ales direcția corectă”, spune Sergiu Guzun, administratorul companiei. 

Un alt motiv de mândrie Panilino este responsabilitatea socială pe care și-a asumat-o. 

„În plus față de succesul în afaceri, punem accent pe responsabilitatea socială, având o grădiniță creșă destinată copiilor angajaților, organizată cu suportul GIZ, și susținând învățământul dual. Pentru noi, acestea la fel sunt unele dintre realizările cu care ne mândrim mult”, a spus Andrei Ceban. 

Printre planurile pentru viitor se mai numără asigurarea logisticii necesare pentru distribuția produselor, dar și importul unor produse mai speciale, cum ar fi cele vegane sau dedicate sportivilor. 

„Până și problemele pot deveni oportunități pentru viitor, dacă sunt abordate corect. Noi ne orientăm spre dezvoltare și suntem siguri că datorită eforturilor comune vom reuși”, a conchis Andrei Ceban. 

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link

Luminita Crivoi
Luminita Crivoi
Expert în agricultură

Citește și ›

Advertoriale