155 de întreprinderi din țara noastră și 17 consilii raionale au fost premiate, la data de 31 mai curent, în cadrul celui mai important eveniment al businessului autohton – „Gala Businessului Moldovenesc”, organizat de Camera de Comerț și Industrie a Republicii Moldova (CCI) în parteneriat cu Agenția de Stat pentru Proprietatea Intelectuală (AGEPI). Agrobiznes a oferit suport informațional.
Evenimentul din acest an a reunit peste 350 de persoane, printre care oficialități, membri ai guvernului, reprezentanți ai administrației locale, ambasadori aflați în misiune pe teritoriul Republicii Moldova și desigur instituțiile și companiile din țara noastră care ocupă un loc important în sfera de dezvoltare a economiei naționale.
La deschiderea evenimentului, Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova a menționat că evenimentul din acest an are o însemnătate deosebită, dat fiind faptul că instituția camerală împlinește 100 de ani de la fondare, iar concursul „Marca Comercială a Anului” se află la cea de-a XV-a ediție.
„Prezentarea învingătorilor în catalogul oficial al evenimentului și distincțiile ce urmează a fi înmânate, sunt doar o mică dovadă a meritului celor ce activează zilnic în cadrul acestor întreprinderi, a muncii pe care o depun în scopul îndeplinirii cerințelor consumatorului, dar și amplificării vizibilității și competitivității economice a Republicii Moldova la nivel național și internațional. Anul curent au fost evaluate 110 mărci comerciale și 45 întreprinderi pentru realizări în domeniul calității, fapt ce confirmă implementarea noilor standarde, abilităților de inovație și faptul că avem un cadru favorabil dezvoltării economiei naționale”, a spus președintele CCI a RM.
Prezent la eveniment, ministrul Economiei și Infrastructurii, Chiril Gaburici a subliniat faptul că acest concurs important promovează cele mai competitive mărci autohtone și antreprenori, care au implementat cu succes standardele europene în domeniul managementului calității, afirmându-se prin calitatea produselor și serviciilor oferite pe piața națională și internațională.
„Apreciem tendințele atinse de economia națională – s-a înregistrat o creștere economică anuală de peste 4,5%. În primul trimestru al acestui an, țara noastră a atins un ritm de creștere a exporturilor de 28,4%. Datorită standardelor europene, exporturile s-au reorientat spre țările UE – circa 65%”, a punctat Chiril Gaburici.
Concursul „Marca comercială a anului” a fost inițiat în anul 2003, cu scopul de a reliefa cele mai reuşite proiecte în domeniul creării şi promovării mărcilor comerciale autohtone pe piaţa internă şi externă, a spori competitivitatea lor şi a contribui la creșterea profesionalismului echipelor de marketing.
Comentarii