Vinul Moldovei își continuă expansiunea pe piața vinicolă asiatică, prin participarea la China Food & Drinks Fair (CFDF) 2016, care s-a desfășurat între 24-26 martie în orașul chinez Chengdu. În premieră pentru Republica Moldova, 19 de vinificatori autohtoni au fost prezenți la eveniment cu un stand comun, sub brandul național vinicol „Vinul Moldovei. O legendă vie”. Participarea țării noastre la eveniment a fost organizată și finanțată de Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea partenerului strategic de dezvoltare, Proiectul de Competitivitate al USAID şi Western NIS Enterprize Fund.
Alina Fortunatova, expert marketing superior, ONVV: „Deși unele vinuri din țara noastră au mai ajuns sporadic la edițiile anterioare ale CFDF, în acest an marcăm o realizare extrem de importantă: prezența la eveniment sub brandul comun „Wine of Moldova”, care demonstrează capacitatea noastră de a acționa strategic, în beneficiul întregului sector vitivinicol național. Vinul Moldovei se bucură deja de succes pe piața Chinei, iar acest târg colosal este o nouă rampă de lansare a produselor noastre de calitate către consumatori, potențiali importatori/distribuitori și o oportunitate de întemeiere a relațiilor avantajoase de colaborare și export.”
CFDF este cel important târg din China specializat în băuturi și produse alimentare, având și cele mai îndelungate tradiții – în acest an se află la cea de-a 94-a ediție. Expoziția de la Chengdu International Conference and Exhibition Center a cuprins o gamă vastă de produse, fiind destinată atât profesioniștilor, cât și publicului larg. Numărul doritorilor de a vizita târgul a depășit cifra de 300.000 de persoane.
La standul comun „Wine of Moldova” cu suprafața de 71,5 m2 au fost expuse peste 300 de vinuri si divinuri de calitate din Republica Moldova, prezentate de companiile „Chateau Vartely”, „Vinăria Poiana”, „Et Cetera”, „Vinăria din Vale”, „Suvorov Vin”, „Vinăria Purcari”, „Maurt”, „Nis-Struguraș”, „Fautor”, „Asconi”, „Castel MIMI”, „Imperial-Vin”, „Mold-Nord”, „Cimișlia”, „Migdal P”, „Garling”, „Cricova”, „Bostavan” și „Basarabia Lwin-Invest”.
În cadrul CFDF delegația din Moldova a organizat două prezentări cu degustare de vinuri, moderate de către Fongyee Walker, important formator de opinie în domeniu din China. Pentru a fi accesibile unui public cât mai divers, evenimentele au fost transmise în direct pe rețelele de socializare locale.
De asemenea, în perioada 20-23 martie, câțiva dintre vinificatorii care au participat la China Food&Drinks Fair au luat parte și la o expoziție de vinuri dedicate profesioniștilor din domeniu: somelieri, distribuitori și importatori de vinuri și jurnaliști specializați. Aceasta a fost organizată la hotelul Kempinski din orașul Chengdu și a fost vizitată de peste 30 000 de persoane interesate.
În prezent Republlica Moldova se află pe locul 10 în topul țărilor din care China importă vin. În anul 2015 exportul de vinuri moldovenești în China a crescut cu 100%, pe parcursul anului trecut fiind exportate în China peste 3 milioane de sticle cu vin de producție autohtonă.
Promovarea consecventă a brandului național vinicol „Vinul Moldovei” la evenimentele internaționale urmărește poziționarea Republicii Moldova drept producător de vinuri de calitate în străinătate și creșterea exporturilor de produse cu valoare adăugată înaltă pe noi piețe.
Comentarii