‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
duminică, 22 decembrie, 2024
-0.8 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageAfaceriProvocările unei tinere din Ungheni care dezvoltă o afacere cu miere ecologică

Provocările unei tinere din Ungheni care dezvoltă o afacere cu miere ecologică

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

O tânără din Ungheni a moștenit de la părinți pasiunea pentru apicultură, iar acum gestionează o afacere socială prin care educă moldovenii să profite de beneficiile mierii ecologice.

Eliza Mamaliga din Todirești, Ungheni, este o tânără care, după ce a studiat Finanțe și Bănci, s-a apucat de apicultură. Lumea cifrelor nu a atras-o atât de mult precum cea a mierii și a albinelor. Povestește cum i-a rămas vie amintirea când tatăl său scotea ramele cu faguri de miere, le examina cu mare atenție și îi vorbea despre calitățile albinelor și beneficiile mierii.

Elixirul vieții

‹ adv ›

Tânăra nu își imaginează viața departe de apicultură acum, mai ales că afacerea ei este una cu totul specială. „Albinele nu au fost pentru noi o afacere, mai degrabă un hobby și mierea se producea pentru a acoperi consumul personal. Am fost selectată pentru a beneficia de un proiect care prevede dezvoltarea unei afaceri sociale în apicultură. Am mers în Germania unde am fost ajutată foarte mult pentru a lansa proiectul „Dulce Plai”. Specialiștii de acolo mi-au fost și mentori, dar și deschizători de drumuri, oferindu-mi și suport financiar. Nu este vorba despre o afacere pe care o dezvolți doar pentru bani, este o activitate care transmite un mesaj: să consumăm cât mai multe produse sănătoase, mierea ecologică fiind ca un elixir al vieții”, a declarat Eliza Mamaliga.

Promovează sănătatea

Familia Mamaliga deține 150 de stupi la Todirești și Elizavetovca din Ungheni, iar afacerea se află în perioada de conversie. Tânăra apicultoare a afirmat că, deși încă nu au obținut certificarea ecologică, mierea este produsă cu respectarea strictă a regulilor privind producția ecologică. „Mierea este curată ca lacrima, fără substanțe nocive sau chimicale. Stupii se află departe de mediul urban, sunt din lemn nevopsit, doar tratat cu ulei de in, iar la tratarea albinelor nu folosim antibiotice. Mierea este produsă din flori de salcâm, dar avem și polifloră produsă din polen de pe flori de august, care au un parfum de-a dreptul amețitor”, a menționat Eliza.

‹ adv ›

„Să învățăm de la albinuțe”

Datorită unui grant de trei mii de euro, oferit de experții germani, a reușit să procure stupi noi pentru a-i substitui pe cei uzați. Activitatea de bază a afacerii este canalizată spre promovarea consumului de miere bio ca un stimulent foarte eficient pentru fortificarea sănătății. Harnică precum o albinuță, Eliza Mamaliga este prinsă mai mereu în activități prin care educă moldovenii să savureze mierea ecologică și să înțeleagă avantajele acestui produs. În acest scop, în cadrul proiectului „Dulce Plai”, au fost organizate pentru copiii din mai multe licee scenete cu titlul: „Să învățăm de la albinuțe”, jocuri de rol, seminare interactive și informaționale. „Consumatorii noștri încă nu știu să aprecieze produsele ecologice, de aceea, deși prețurile ar trebui să fie mai mari, noi o vindem la același preț. Acesta este și scopul acestei campanii, de a le spune oamenilor ce este mai bun, pentru a avea o viață sănătoasă. Ne dorim ca, pas cu pas, să fie formată o comunitate care într-adevăr să ducă un mod de viață sănătos prin ceea ce consumă”, a mai spus tânăra.

Doza de sănătate

‹ adv ›

Potrivit Elizei Mamaliga, un mod inedit de a aduce în casele moldovenilor cât mai multe produse proaspete a fost formarea unor seturi care conțineau miere, ceai din flori întregi de mușețel bio și o felicitare, care puteau servi și drept cadou. „Era ca o doză de sănătate pentru fiecare. Le-am folosit pentru un lot, ceaiul fiind adus din România. Nu s-a bucurat de foarte mare cerere, dar noi credem că, prin informare și insistență, vom fi mai preocupați de ceea ce consumăm”, a afirmat Eliza.

Brandul „Dulce Plai” va ajunge pe noi culmi

Acum, familia Mamaliga propune borcănașe de 300 g cu miere eco sub brandul „Dulce Plai” și este dispusă să organizeze diferite manifestări pentru a convinge consumatorii să prefere produsele ecologice. Eliza spune că este un proiect inedit, deoarece afacerile se fac doar pentru venituri și contează mai puțin aspectul social. Tânăra zice că va trece ușor peste impedimente, chiar dacă sunt multe, și va aduce brandul „Dulce Plai” pe noi culmi, pentru ca moldovenii să aibă pe masă miere pură de cea mai înaltă calitate.

Virginia Nica // Ziarulnational.md

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›