‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 3 mai, 2024
9.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriRusia se confruntă cu probleme la exportul de cereale după atacurile asupra porturilor ucrainene

Rusia se confruntă cu probleme la exportul de cereale după atacurile asupra porturilor ucrainene

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Din cauza atacurilor asupra infrastructurii cerealiere a Ucrainei, interesul pentru comerțul cu Rusia a scăzut. Acum, Federația Rusă nu are suficiente nave, iar costul transportului cerealelor rusești a crescut, scrie mold-street.com.

Astfel din iulie 2023, traderi globali de mărfuri precum Cargill, Louis Dreyfus și Viterra au încetat cooperarea cu Rusia în comerțul cu cereale. Acest lucru a afectat și mai mult transportul cerealelor rusești.

La aceasta se adaugă lipsa de nave a Rusiei și scăderea cererii din partea comercianților de cereale occidentali de a coopera cu Moscova, a dus la creşterea semnificativă a costul de transport a grâului rusesc, pe măsură ce războiul se apropie de rute importante de aprovizionare din Marea Neagră, scrie Reuters.

Aceasta în timp ce liderul rus Vladimir Putin a promis că va înlocui cerealele ucrainene cu provizii rusești către Africa după blocarea „inițiativei cerealelor”.

Ce va urma mai departe? Atacurile cu drone maritime ucrainene asupra unui petrolier rusesc și a unei nave de război din Novorossiysk, lângă un port major de cereale și petrol, au exacerbat noi pericole pentru transportul la Marea Neagră.

Potrivit Reuters, asigurarea pentru navele care se îndreaptă spre porturile Rusiei de la Marea Neagră costă acum cu 10.000 de dolari mai mult decât pentru cele care merg în porturile bulgare și românești de la Marea Neagră.

‹ adv ›

Șeful Uniunii Exportatorilor de Cereale din Rusia, Eduard Zernin, a sugerat o posibilă creștere a așa-ziselor sancțiuni ascunse, care „poate duce la o creștere a costurilor de transport și asigurări” pentru Rusia.

Deși exporturile agricole nu fac obiectul sancțiunilor directe europene și americane, Moscova spune că restricțiile asupra băncilor și persoanelor fizice sunt „sancțiuni ascunse” împotriva comerțului cu alimente.

Riscurile financiare și de securitate cresc costul transportului de marfă pentru Moscova și o împing să folosească nave mai vechi și mai mici operate de operatori mai puțin cunoscuți. Situația ridică îndoieli dacă Rusia va putea menține un ritm record al exporturilor, au spus sursele.

‹ adv ›

Ministerul rus al Agriculturii estimează că exporturile de cereale vor scădea cu aproximativ 8% în perioada 2023-2024, comparativ cu cifra de anul trecut de 60 de milioane de tone. Ministerul nu a dezvăluit cauza căderii.

Anul trecut, Federația Rusă a exportat o cantitate record de grâu pe nave navlosite de la companii și comercianți internaționali. În ultimele luni, Rusia a trebuit să se bazeze din ce în ce mai mult pe o „flotă din umbră” de nave operate de obicei de companii cu sediul în Turcia și China, au spus trei surse din industrie.

Amintim că pe 17 iulie 2023 Rusia a anunţat că renunţă la prelungirea „acordului de cereale”, care a fost semnat în iulie 2022 şi a permis exportul de cereale din Ucraina prin Marea Neagră.

Președintele Ucrainei Volodymyr Zelensky a spus că proprietarii navelor sunt gata să continue livrările fără Rusia.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›