„Ideile pot deveni afaceri prospere” – pentru aceasta uneori sunt necesari mai mulți ani de muncă, alteori o experiență vastă sau de mai multă perseverență.
Afacerea gestionată de Valentina Uzun a avut nevoie de toate acestea pentru dezvoltare, acum asigurând cu locuri de muncă sute de angajați, ajungând pe unele dintre cele mai atractive piețe de export, dar și realizând obiective economice deosebite.
În plus, una dintre cele mai importante realizări a fost crearea unei afaceri atractive și pentru copiii ei, care acum își asumă o parte din responsabilitățile companiei.
Pornind de la distribuția diferitor produse în magazinele din țară, au decis să dezvolte propriul produs, care ar asigura valorificarea resturilor rămase în urma procesării strugurilor de la fabricile de vin, pentru obținerea diferitor extracte.
Ulterior, au crezut în perspectiva unei afaceri de producere a uleiurilor din semințe de struguri, utilizând tehnologii ce ar permite păstrarea propritetăților acestora. Principala piața de export pentru acestea fiind China.
Provocările au dus la o nouă etapă de dezvoltare
Schimbările de pe piață i-au făcut să nu să se limiteze doar la uleiuri din semințe din struguri, ajungând o gamă variată, reunite sub brandul Biateca.
O nouă gamă de produse – „Gourmet”
Diversificarea produselor a continuat, iar următorul pas a fost producerea mixurilor, care și-au găsit rapid locul în rețetele culinare.
Producătorii locali – parteneri importanți în dezvoltarea afacerii
Un ciclu închis de producere este ceea spre ce tinde compania. Acest lucru e posibil doar implicând producătorii locali și stabilind parteneriate cu aceștia.
Piața locală – una cu perspective
Acum câțiva ani, consumatorii locali erau mai puțin informați despre avantajele consumului produselor sănătoase, astfel majoritatea antreprenorilor optau din start pentru export. Lucrurile însă s-au schimbat.
Ținând cont de dorința de a fi mai aproape de consumatorul local, au ajuns parteneri ai majorității rețelelor de supermarketuri din țară, printre acestea numărându-se și Kaufland.
Mai multe țări din UE – un alt obiectiv de export
Piețele dezvoltate, unde concurența este acerbă, mereu oferă și lecții de învățat.
Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”.Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.