Vitalie Obrijanu: Un partener de încredere, precum DiazChim, ne asigură fructe de calitate, apreciate de consumatori

1462

Piața agricolă a devenit, în ultimii ani, tot mai competitivă atât la nivel local, dar mai ales internațional. Pentru a se face cunoscut, fermierul moldovean trebuie să aibă producție de calitate, prezentă pe rafturile magazinelor. Producătorii care nu se tem de provocări, au reușit deja să devină un brand recunoscut şi apreciat.

Este şi cazul companiei SRL „Fresh Time”, una din întreprinderile de succes din țara noastră, care a reușit să exporte fructe în diferite state, inclusiv mere în Emiratele Arabe Unite. Directorul comercial al companiei, Vitalie Obrijanu, este deschis să împărtășească secretele care au stat la baza afacerii, astfel încât aceasta a devenit una cu adevărat apreciată. Pasul decisiv a fost făcut în 2011, când producătorii agricoli au plantat primul hectar de livadă. Treptat au crescut suprafețele până la 100 de hectare de livezi super intensive, moderne, dotate cu sisteme de irigare, antigrindină şi anti-îngheț.

Când a fost fondat SRL „ Fresh Time”?

„În 2015 am înțeles că trebuie să facem încă un pas important în afacerea noastră şi am creat brand-ul „Fresh Time”, recunoscut de Ministerul Agriculturii. Avem scopul de a promova fructe de cea mai înaltă calitate, inofensive şi cu gust deosebit. Avem şi o regulă: „Să fie atât de bune încât să le putem da şi copiilor noștri”. Cultivăm cu mare drag cele mai gustoase soiuri de mere, pere şi cireșe, conform celor mai performante tehnologii aduse din Olanda, Belgia, Italia şi Statele Unite ale Americii”, spune directorul comercial al companiei „Fresh Time”, Vitalie Obrijanu.

SONY DSC

Care este cheia succesului în această afacere?

„Succesul îl poți obține, dacă din start, investești în soiuri apreciate şi recunoscute. Importante sunt şi sistemele antigrindină, dar şi cele de irigare. Avem grijă să folosim cele mai bune produse de uz fitosanitar şi să respectăm tehnologiile care se impun. Sigur, mai sunt oameni care merg după sistemul vechi, dar îşi asumă și multe riscuri. Evident, că o livadă super intensivă va fi mai puțin afectată de secetă sau de ploile cu grindină. Anul 2019 arată că, investiția în implementarea sistemului antigrindină este răscumpărată într-un singur an. De asemenea, este important ca tehnica şi echipamentele pentru efectuarea tuturor lucrărilor agricole să fie performante, căci doar în așa mod, lucrările sunt realizate la timp, iar roada este mai bună. Într-o livadă nouă şi în una veche se utilizează aceleași produse de uz fitosanitar, însă rezultatele sunt diferite, atât la calitatea cât și la cantitate”.

Cât de important este depozitul frigorific pentru un agricultor?

„Depozitele frigorifice, liniile de sortare și, în general, toată tehnologia post recoltare îți permite să ai plus valoare. Având o infrastructură  modernă este mult mai simplu pentru că poți pune produsul la depozitare și îl vinzi atunci când ai cea mai bună ofertă sau cerere pe piață este mai mare. Pot să vă spun că și pentru agricultorii care apelează  la spațiile frigorifice în chirie, oricum este avantajos. De exemplu, anul trecut, pentru un soi de mere popular în Moldova, la vânzarea din livadă, cumpărătorul îți oferea trei lei pentru un kilogram. Peste câteva zile, când fructele erau deja în frigider, oferta era de până la șase lei. Iar peste o lună prețul ajungea la nouă lei. Iată un producător care putea să vândă merele cu trei lei a reușit să câștige până la cinci lei mai mult la fiecare kilogram doar pentru faptul că l-a ținut în depozitul frigorific. Sigur, și frigiderele necesită cheltuieli, aceeași energie electrică, dar, oricum, producătorul este în avantaj, dacă depozitează fructele toamna, când prețul este mic și le vinde peste câteva săptămâni sau chiar luni când valorează mai mult”.

Consumatorii au devenit mai capricioși în ultimii ani?

„Cumpărătorul te cumpără cu ochiul, după care cu gustul. De aceea, produsul trebuie să aibă un gust foarte bun, iar noi avem marele noroc să ne remarcăm prin acest aspect. Fructele noastre au gust deosebit, aspect bun şi se aliniază perfect la cele crescute în Italia, Polonia sau alte țări. Ținem cont de cerințele piețelor, de aceea am depus tot efortul să avem certificatele necesare, cum ar fi Global-GAP. Consumatorii nu au devenit mai capricioși, ei mereu au avut cerințe mai mari și e normal omul să vrea un produs bun”.

Cum sunt prețurile la mere anul acesta?

„Pot să vă spun că, în următoarea perioadă vom avea o creștere a prețului, poate similar celui din 2017, căci avem puține mere de calitate în țară, întrucât au fost afectate de grindină. Am văzut pe rafturile magazinelor din Europa prețul la mere mai mare și, evident, ne-am dori și noi să avem un produs competitiv și la preț mult mai bun. Agricultura, totuși, este o afacere și nu o binefacere. Pentru consumatorii care cred că prețurile sunt exagerate, mereu îi invit să vină să vadă câte investiții face un agricultor, câte riscuri are, câte credite este nevoit să ia de la bănci, să implementeze tehnologii, iar după asta, cu siguranță, ne vor înțelege. Oamenii trebuie să-și dea seama faptul că un brand costă mai mult. Producătorul a investit în terenuri, infrastructură, soiuri, depozite și în multe altele. Exact ca un vin. Dacă aparține unui producător renumit, prețul deja e mai mare. Iată de ce ne-am străduit ca produsele noastre să aibă etichetă, ca să fie un brand, iar consumatorii noștri să le recunoască, să știe de unde acestea vin și să fie mulțumiți, iar, data viitoare, să se întoarcă la acel raft”.

Cum faceți față intemperiilor?

„Încercăm să protejăm livezile cu ajutorul sistemelor performante pe care le deținem şi mereu punem accent doar pe produse de protecție de înaltă calitate. În acest caz, apelăm de fiecare dată la partenerul nostru de încredere „DiazChim”, care ne asigură mereu cu produse eficiente, fiind distribuitori a celor mai renumite companii din domeniu”.

Cum aţi înțeles că produsele de la „DiazChim” sunt eficiente?

„Am verificat produsele în timp şi ne-am convins de eficiența lor datorită rezultatelor bune pe care le-am obținut. Niciodată nu ne-am pomenit fără produsele de care avem nevoie şi, mai mult, ne-au fost livrate în timp. Am apreciat la „DiazChim”şi faptul că are angajați profesioniști, care urmăresc, în primul rând, clientul să rămână mulțumit. Acest lucru încerc să-l educ şi eu la colegii mei: „Să mulțumim toți clienții, indiferent că vor cumpăra o ladă de mere sau un TIR”. Pentru noi este important ca fructele care ajung pe masa consumatorului să fie exact produsele de care oamenii au nevoie şi le cer. Ne propunem să depășim așteptărilor consumatorului, indiferent de unde este acesta. Eu consider că informațiile și lucrurile bune trebuie să fie împărtășite și nu ne este frică să spunem lucrurilor pe nume. Câteodată o relație bună cu un partener de încredere cum ar fi „DiazChim” aduce roade și acestea sunt produsele noastre care sunt apreciate de consumatori”.

Ce planuri are Fresh Time pentru viitor?

„Am observat că, în ultimii ani, suprafețele cultivate cu legume sunt mai mici, însă cerința consumatorilor este mare. Ar fi păcat să pierdem această oportunitate şi să nu ne afirmăm în acest sens. Totodată, ne dorim să dezvoltăm tehnologiile post recoltare. Ne gândim că ar fi bine să producem sucuri proaspete sau compoturi, cu atât mai mult că avem mere cu aspect inestetic, dar destul de bune şi am putea să le folosim în acest scop. Ne vedem peste tot şi suntem deschiși unui dialog. Important afacerea să se dezvolte, să putem achita ratele, să plătim salariile la timp şi să motivăm cetățenii noștri să rămână acasă”.

Ce sfaturi le-ați putea da celor care vor să facă agricultură?

„Este important ca oamenii, în primul rând, să-și dorească acest lucru. Da! Vor fi provocări, însă pentru a ajunge la succes trebuie să-ți asumi niște riscuri. Din start ar fi bine să investească în soiuri bune, dacă se gândesc ca afacerea să rămână și copiilor lor. Motive de ceartă cu fabricile, guvernarea sau furnizorii de chimie și produse fitosanitare vor fi mereu, însă asta nu-i va ajuta cu nimic, din contra, vor pierde doar timp. În prezent, sunt multe posibilități de-a pune pe picioare o afacere. Doritorii pot apela la granturi, subvenții de la stat, pot învăța tehnologiile dacă merg la întreprinderi, în gospodăriile țărănești, la târgurile și expozițiile internaționale, discutând cu agronomi, consultanți sau furnizorii de produse. Polonia a demonstrat că, în timp scurt, a devenit producătorul numărul unu în livezi din toată Europa. Și, încă un moment, asocierea. Este greu atunci când ești singur, dar când ai alături oameni cu aceleași scopuri și idei, evident că toate merg mai ușor. Cât timp la noi va exista regula: nici mie și nici ție, rezultatele vor întârzia. Iată de ce, noi suntem deschiși să vorbim despre experiența noastră, să-i motivăm pe tineri să se implice în acest domeniu. Mereu le spunem oamenilor cu cine lucrăm, de la cine cumpărăm produsele fitosanitare și chiar le recomandăm prietenilor sau celor care ne întreabă compania „DiazChim” pentru că știm sigur că nu-i va dezamăgi. Este un partener stabil, are prețuri corecte, respectă termenul de livrare și vine cu soluții atunci când suntem în panică”, a conchis Vitalie Obrijanu.

Succesul clientului este ceea mai mare realizare pentru companiile care distribuie produse fitosanitare. Un client mulțumit, rămâne un client fidel. Rezultatele remarcabile pe care le obține SRL „Fresh Time” sunt motive de mândrie și pentru compania „DiazChim”, care îi asigură tot ce este necesar pentru ca livezile să fie îngrijite la cel mai înalt nivel.

Cât de greu este să menții colaborarea cu un client?

„Putem afirma cu încredere că, orice colaborare va avea succes dacă ești sincer în fața clientului. Noi încercăm de fiecare dată să-i asigurăm pe clienții noștri cu cele mai bune produse, să-i ajutăm atunci când este cazul și să-i tratăm cu tot respectul pentru că chiar merită. Ne dorim mereu parteneriate de lungă durată, de aceea avem o echipă care muncește zilnic ca acest scop să fie realizat. Colaborarea noastră cu SRL „Fresh Time” demonstrează deschiderea noastră față de cei care vor să investească într-o afacere prosperă. SRL„ Fresh Time” este un exemplu pentru întreaga țară și nu doar, un adevărat model de business. Pe lângă faptul că are livezi superintensive, linii de sortare, depozite frigorifice, certificatul Global-GAP, a reușit, într-un timp relativ scurt, să se afirme cu cele mai bune fructe pe cele mai importante piețe din lume. Și sunt sigur că rezultatele bune vor continua să se înregistreze. Evident, dacă vrei rezultate excelente, trebuie să investești în produse fitosanitare de calitate, iar în acest caz „DiazChim” este gata să vină cu cele mai inovative microelemente și produse de calitate numai ca succesul clientului să fie garantat”, a declarat directorul „DiazChim”, Victor Cucu.

LASĂ UN COMENTARIU

Please enter your comment!
Please enter your name here