FOTO: Moldova Fruct

Companiile din întregul sector al producției de fructe și legume proaspete – de la actori globali la companii mici și mijlocii și organizații din întreaga lume – se întrunesc din nou la Berlin.

Cu suportul proiectului USAID Agricultura Performantă în Moldova, Asociația Moldova Fruct alături de 8 membri: producători, procesatori și exportatori de fructe se află într-o misiune de afacere la expoziția Fruit Logistica, care se desfășoară în perioada 7-9 februarie la Berlin, Germania. Companiile agricole care merg la Berlin sunt companii care dețin certificate GlobalGAP sau sunt în proces de implementare a cerințelor pentru obținerea certificării respective, și sunt interesați să-și extindă comerțul pe noi piețe ale Uniunii Europene.

În cadrul misiunii, producătorii vor participa la mai multe întruniri cu potențiali cumpărători de fructe din Uniunea Europeană, Orientul Mijlociu și Federația Rusă, în special importatori, rețele comerciale sau distribuitori de fructe și legume proaspete, inclusiv reprezentanți ai rețelelor cum ar fi: Kaufland România sau Auchan, Spania.

„Vom avea o serie de întâlniri cu furnizori de echipamente și tehnologii pentru etapa de post-recoltare a fructelor. Pentru ultima zi a expoziției este planificată o vizită la piața agroalimentară angro din Berlin, unde avem preconizate întâlniri cu reprezentanții pieței respective”, declară Vadim Codreanu, director departament marketin în cadrul Asociației Moldova Fruct.

Fermierii moldoveni au participat și în edițiile anterioare la expoziția Fruit Logistica. Reprezentanții Moldova Fruct afirmă că rezultatele participări anterioare la această expoziție pot fi văzute în statistica de exporturi de fructe proaspete din Republica Moldova, unde volumele de mere, prune și struguri exportați pe piața Uniunii Europene au crescut semnificativ.

„Vizitarea acestui târg este de o importanță majoră pentru noi și pentru viitorul produselor noastre pe piața internațională. Sperăm să obținem atât contacte utile, cât și experiență de promovare și prezentare a fructelor, să descoperim care sunt noile preferințe ale consumatorului. Consider că putem fideliza consumatorii internaționali prin calitate, ajustare la noile realități și prin o promovare mai insistentă”, mai spune Vadim Codreanu.

Fruit Logistica este un eveniment de anvergură, cea mai mare expoziție specializată din Europa, la care participă mai mult de 3 mii de expozanți și 75 mii de vizitatori.

Evenimentul oferă o imagine completă a celor mai recente inovații, produse și servicii din lanțul de aprovizionare internațional. Expoziția oferă oportunități excelente de networking și de stabilire a contactelor pentru factorii de decizie cheie din fiecare sector al industriei.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here