duminică, 24 noiembrie, 2024
1.1 C
Chișinău
HomepageAdvertorialeLa ce să fii atent când faci revizia autoturismului

La ce să fii atent când faci revizia autoturismului

Recomandate

Posesorii de autoturisme știu că mașina te ține mai mult dacă ai grijă de ea. Asta înseamnă să o alimentezi cu combustibil de calitate, să nu conduci la turații ridicate (dacă nu e diesel), să folosești piese de calitate și, poate cel mai important, să nu „sari” reviziile. De aceea, dacă în cartea tehnică e indicat un anumit interval de revizie, ar fi bine să îl respecți. Ce se schimbă de obicei la revizie?

  1. În primul rând, vorbim despre ulei auto. Este lichidul care asigura ungerea componentelor motorului și curăță impuritățile rezultate în urma funcționării. E esențial ca uleiul auto să își păstreze caracteristicile, vorbim aici de vâscozitate, la orice temperatură. De aceea, un ulei de calitate e recomandat. Nu uita că intervalele de revizie – la 10 mii sau la 15 mii de kilometri – sunt astfel calculate încât mașina să funcționeze cu un ulei auto în parametri. Orice depășire a acestui interval implică riscuri: pelicula create între componente nu va mai fi la fel de stabilă, iar impuritățile metalice sau de cauciuc antrenate în timpul funcționării și reținute de ulei ar putea ajunge la pistoane sau la arborele cotit, ceea ce îți va da în timp bătăi de cap. Clasificarea uleiurilor poate fi confuza, indicatorii folosiți de producători cu litere si cifre nu sunt chiar pentru oricine, dar dacă vei cumpăra exact produsul indicat de fabricantul autoturismului nu vei da greș niciodată.
  2. Odată cu uleiul, trebuie schimbate și filtrele: filtrul de ulei și cel de motorină sau benzină. Motivul e lesne de înțeles: acestea acumulează impurități – din ulei sau din combustibil, ceea ce face ca în timp, fluxul de benzină sau motorină sa fie mai mic, iar la injectoare să ajungă mai puțin carburant. Poate vă veți mira, dar mașina va funcționa mai bine dacă va avea și un filtru de aer nou. Motivul e similar: un filtru îmbâcsit va reduce fluxul de aer din admisie, spre deosebire de un filtru curat.
  3. Să nu uităm de sistemul de frânare. Pedala de frână e cea care face diferența între un incident în trafic și un accident. De aceea, verificați periodic starea discurilor și a plăcuțelor de frână. Dacă șanțul de pe marginea discului este accentuat, e cazul să cumpărați unele noi. La fel, dacă grosimea plăcuței s-a redus foarte mult și se apropie de nivelul indicat, înlocuiți-le. În general, un set de plăcuțe ar trebui să țină în jur de 20 de mii de kilometri, iar discurile trebuie schimbate la al treilea schimb de plăcuțe. Evident, durata de utilizare a acestor piese depinde foarte mult de stilul de condus. O mașină condusă în stil sportiv, cu accelerări și frânări frecvente va avea probabil nevoie de plăcuțe de frână noi pe la 15 mii de kilometri. Uzura e oricum ușor de observat cu ochiul liber, iar un mecanic îți va spune cam câți kilometri mai poți face în siguranță.

Cam acestea sunt consumabilele care trebuie schimbate și verificate în cazul unei revizii. Fiți atenți la piesele auto procurate (o puteți face online pe stop.ro) și la intervalul de înlocuire și veți circula în siguranță.

Advertorial
Advertorialhttps://agrobiznes.md/publicitate
Conținut sponsorizat de parteneri (P)

Citește și ›

Advertoriale