40 de tineri din toate regiunile țării au participat la competiția planurilor de afaceri în sectorul agricol, desfășurată de „Asociația pentru Promovarea Antreprenoriatului” (APA) în cadrul inițiativei „Activități și metode educaționale inovative pentru tinerii din regiuni”, implementată cu suportul Proiectului USAID Agricultură Performantă în Moldova (USAID/APM).
Potrivit APA, concursul planurilor de afaceri a fost precedat de un program complex de instruire în domeniul antreprenoriatului agricol, derulat pe parcursul a nouă luni ale anului curent la care au participat peste 240 de tineri. Totodată, din rândul participanților la instruiri au fost selectați 51 tineri, care au fost ghidați de agenți economici care gestionează afaceri în sectorul agricol, care au împărtășit cunoștințele și experiența lor în dezvoltarea afacerilor, atragerea investițiilor, creșterea competitivității produselor.
Astăzi, trei tineri din cei 40 de concurenți s-au ales cu câte un laptop, care îi va ajuta în dezvoltarea afacerilor lor. Alți cinci tineri au fost apreciați cu mențiuni pentru ideile de afaceri agricole expuse.
Ludmila Duca, președintele comisiei de concurs, a specificat că tinerii din regiunile rurale sunt axați pe deschiderea unor afaceri, dar nu întotdeauna au capacitatea de a sesiza și soluționa impedimentele care apar și nu dispun de suficiente instrumente de suport în lansarea sau dezvoltarea propriei afaceri.
Constantin Novac din satul Dubăsarii Vechi, raionul Criuleni este unul dintre învingători care a prezentat un plan de afaceri în domeniul cultivării tomatelor în spațiu protejat, începând de la soiurile timpurii.
Nicolae Vraghii din Ștefan Vodă, a menționat că reprezintă o companie nou creată specializată în producerea uleiului presat la rece.
Scopul proiectului „Activități și metode educaționale inovative pentru tinerii din regiuni” a constat în stimularea spiritului antreprenorial. În cadrul conferinței de totalizare a programului, tinerii au apreciat oportunitatea oferită de a-și dezvolta abilitățile antreprenoriale și motivația de inițiere a afacerilor în comunitățile lor, exprimându-și certitudinea că astfel vor contribui la dezvoltarea zonelor rurale.
Comentarii