Ne aflăm în perioada în care, în special căpșunele, zmeura și murele se vor găsi curând în toate magazinele și piețele, fiind unele dintre cele mai apreciate fructe de sezon.
Fructele moi sunt delicii tot mai populare, astfel că tot mai mulți antreprenori se aventurează să investească într-o astfel de afacere.
Totuși, pe lângă asigurarea tehnologiei astfel încât să avem fructe de calitate la recoltare, o verigă și mai importantă este comercializarea profitabilă a acestora.
În primul rând, ținând cont de faptul că majoritatea fructelor moi sunt fructe foarte ușor perisabile, este foarte importantă recoltarea la timp și transportarea pomușoarelor în spații unde acestea ar putea fi supuse prerăcirii sau ar fi mai puțin afectate de căldură, decât razele directe întâlnite în câmp.
Atunci când vorbim de perioada optimă de recoltare, trebuie să luați în calcul faptul că fructele nu se recoltează dacă sunt maturate excesiv, altfel vor apărea scurgeri și vor avea o perioadă de valabilitate redusă.
Recoltarea fructelor moi se face dimineaţa sau seara, pe timp mai răcoros, evitându-se perioadele cu umiditate excesivă, roua și ploile. De asemenea, se va evita recoltarea atunci când temperaturile înalte vor afecta semnificativ calitatea fructelor.
Totodată, recoltarea trebuie realizată corect, astfel încât integritatea fructelor să nu fie afectată. Spre exemplu, atunci când vorbim de recoltarea căpșunului, este recomandată următoarea manipulare a fructelor în timpul recoltării:
- Fructul trebuie cules prin prinderea pedunculului cu degetul mare și cel arătător cu 0,5-1,0 cm mai sus de caliciul și rupt printr-o strângere între degete a pedunculului și mișcare circulară.
- Degetele în niciun caz nu trebuie să atingă suprafața fructului, în caz contrar ele pot fi deformate sau strivite.
- Fructul se manipulează doar o singură dată.
- Fructele destinate consumului în stare proaspătă trebuie recoltate cu caliciul anexat; se admite pedunculul foarte scurt și se sortează pe categorii de calitate în timpul recoltării.
- Recoltarea se efectuează eșalonat, la interval de 2-3 zile.
Alegerea ambajalului corect
Un aspect nu mai puțin important în promovarea pomușoarelor îl joacă ambalajul. Ținând cont de tendințele pieței, acesta ar trebui să se deosebească de multitudinea de ambalaje utilizate de obicei, astfel încât să capteze rapid atenția cumpărătorului.
Totodată, preferabile sunt ambalajele reciclabile, din materii prime cu impact minim asupra mediului.
Specialiștii recomandă:
- Adăugarea unei informații obligatorii pe ambalaj despre avantajele produsului
- Alegerea corectă a dimensiunii ambalajului, pentru a evita afectarea integrității fructelor, strivirea acestora în timpul transportării
- Utilizarea mesajelor persuasive.
De obicei, fructele se recoltează în caserole de plastic sau carton de diferite capacităţi 125-500 g, ulterior caserolele se plasează în lăzi de carton, plastic sau lemn.
Recoltarea în lădiţe de carton sau lemn de 4-5 kg afectează calitatea fructelor din cauza presiunii pe care o exercită acestea unele asupra altora.
Designul cutiilor în care sunt ambalate caserolele trebuie să permită trecerea fluxului de aer în timpul procesului de prerăcire.
Pentru caserole, este de asemenea recomandat să fie perforate (găurite) pentru a favoriza ventilarea optimă a fructelor și evitarea creării condensatului în interiorul caserolei.
Identificarea canalului de promovare și comercializare
La moment, producătorul poate opta pentru mai multe opțiuni pentru a-și face vizibil și cunoscut produsul:
- participând activ la târguri și expoziții;
- utilizând campanii de publicitate;
- realizând comercializarea direct – pentru a colecta feedback-ul consumatorului și a ajusta produsul conform acestuia;
- optând pentru resursele disponibile online.
Atunci când dezvoltați modele și concepte vizuale pentru viitoarele materiale promoționale și/sau ambalaje, asigurați-vă că ați verificat posibilitățile Dvs. reale de producere a acestora.
Nu toate ideile creative pot fi implementate sau realizate în viața reală. Nu toate materialele oferite vă vor fi de folos în realitate. Orientați-vă mereu la planul real de lucru, la nevoile și așteptările clienților.
Prezența online poate fi asigurată nu doar de un site web. Cu cât mai multe canale online veți utiliza, cu atât va fi mai bună comunicarea cu clienții și cu atât mai credibilă va fi compania. Asigurați-vă că imaginea companiei pe toate canalele online corespunde normelor, standardelor și culturii de brand.
Mai multe detalii aflați în următoarea instruire realizată de UCIP IFAD:
Acest articol a fost elaborat cu suportul financiar al Fondului Internațional pentru Dezvoltarea Agricolă (IFAD) în cadrul proiectelor implementate de către Unitatea Consolidată pentru implementarea Programelor IFAD.
Comentarii