‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
duminică, 21 iulie, 2024
26.1 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriConsumatorii europeni vor să afle ţara de origine a cărnii din produsele alimentare

Consumatorii europeni vor să afle ţara de origine a cărnii din produsele alimentare

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Peste 90% din consumatorii din Uniunea Europeană (UE) consideră important ca etichetele produselor alimentare să specifice ţara de origine a cărnii ca ingredient, dar puţini dintre aceştia ar fi dispuşi să plătească în plus pentru această informaţie, se arată într-un raport al Comisiei Europene (CE) trimis luni Parlamentului European şi Consiliului Uniunii Europene. 

Raportul redactat de funcţionarii Comisiei Europene analizează care ar fi avantajele şi dezavantajele introducerii unei dispoziţii europene prin care operatorii din sectorul alimentar să fie obligaţi să specifice ţara sau regiunea de origine a cărnii folosită ca ingredient în produsele alimentare.

Această dispoziţie ar completa Regulamentul european privind informarea consumatorilor cu privire la produsele alimentare.

‹ adv ›

Aproape 50% din carnea produsă în UE este transformată în ingrediente pentru produse alimentare

Conform raportului Comisiei Europene, sectorul de prelucrare a cărnii din Uniunea Europeană cuprinde peste 13.000 de întrepinderi care au aproximativ 350.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri totală de 85 de miliarde de euro.

Piaţa cărnii acoperă o cerere foarte mare la nivelul Uniunii Europene (UE). Peste 83% din cetăţenii UE consumă carne de cel puţin două-trei ori pe săptămână. Carnea cea mai consumată este cea de porc (49%), urmată de carnea de pasăre (29%) şi carne de vită (19%). Carnea de oaie, de capră şi alte tipuri de carne reprezintă doar 3% din consumul la nivelul UE.

‹ adv ›

Din totalul de carne produs în comunitatea europeană, un procent cuprins între 30% şi 50% este transformat în ingrediente pentru produse alimentare.

Obligativitatea ca etichetele produselor alimentare să specifice ţara sau regiunea de origine a cărnii ca ingredient este considerată o măsură bună de aproximativ 90% din consumatorii europeni.

Interesant este că respondenţii din Italia, Bulgaria și România au fost printre cei mai interesaţi de această măsură, în timp ce consumatorii din Spania, Germania şi Lituania au fost mai puţin interesaţi de introducerea unei astfel de dispoziţii.

‹ adv ›

Lucrurile se schimbă atunci când specificarea ţării de origine pe etichetele preparatelor din carne aduce cu sine o scumpire a produsului. Raportul Comisiei Europene arată că o eventuală creştere a preţului produsului cu un procent între 5% şi 9% va scădea cu până la 80% disponibilitatea consumatorilor de a plăti pentru această etichetare.

Specificarea ţării de origine a cărnii ca ingredient ar putea duce la costuri suplimentare de până la 25%

În acelaşi timp, conform raportului Comisiei Europene, introducerea obligativităţii de etichetare a originii cărnii la produsele alimentare ar putea aduce costuri suplimentare de până la 25% operatorilor din sectorul alimentar în condiţiile în care circa 58% din operatorii economici nu deţin spaţii de depozitare separată pentru materii prime provenind din surse diferite.

Aceste creşteri ale costurilor ar putea fi suportate în proporţie de 90% de consumatori şi în proporţie de 10% de producători.

//recolta.eu

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›