‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 30 august, 2024
21.6 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriO corporație din India, interesată de fructele moldovenești

O corporație din India, interesată de fructele moldovenești

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Un grup de oameni de afaceri indieni a vizitat recent Republica Moldova pentru a explora oportunitățile de export a produselor agroalimentare moldovenești. Sanjeev Gulati, directorul executiv al I.G. International, parte a grupului de companii I.G. cu prezență în multe țări ale lumii, a venit în Moldova să facă cunoștință cu oferta comercială a țării.

Întrebare: D-nule Gulati, bine ați venit. Care este scopul aflării Dvoastră în Republica Moldova? Aceasta este prima vizită în țara noastră?

Sanjeev Gulati: Mulțumesc. Sunt, într-adevăr, pentru prima dată în Moldova, dar și în această regiune a Europei. Știam câte ceva despre potențialul Moldovei și am hotărât să întreprind o vizită pentru a acumula mai multe informații. Într-un scenariu schimbător este necesar să tragi cu ochiul la toate oportunitățile. Inițial, am cunoscut un reprezentant al unei companii moldovene, care a vizitat India, și am aflat câte ceva despre produsele voastre și posibilitățile agenților economici din Republica Moldova. Ulterior, ne-am re-văzut în Polonia, iar recent am vorbit cu el în cadrul expoziției internaționale Fruit Logistica, la Berlin. Acolo am avut ocazia să gust din merele moldovenești, care mi-au plăcut. Am vorbit și cu alți cumpărători, care, de asemenea, au opinii bune despre merele din Moldova. Astfel, compania a decis să organizeze o călătorie de recunoaștere în țara voastră, pentru a mă informa pe loc despre oportunitățile de colaborare cu producătorii voștri. Noi lucrăm cu o serie de produse, cum sunt merele, dar și prunele, strugurii de masă, nucile, care sunt produse în Moldova. Noi am avut o ședere plină cu evenimente în țara voastră.

‹ adv ›

Întrebare: Ce aţi reuşit să vedeţi în Moldova?

Sanjeev Gulati: Am vizitat o serie de întreprinderi specializate în producerea fructelor, câteva depozite frigorifice, am vorbit cu reprezentanții companiilor. Încerc să înțeleg specificul producerii și păstrării fructelor din Moldova. Fac cunoștință cu procedurile de export și reglementările în domeniu. Mă interesează cum moldovenii pot organiza livrarea la distanțe mari, asigurând o calitate înaltă a fructelor la destinație. Cum am mai spus, sunt într-o misiune de cercetare. Gazda mea în Moldova, directorul companiei care mă însoțește prin țară, mă ajută să creez un tablou complet al ofertei voastre. Am fost și la oficiul Proiectului ACED, finanțat de Guvernul SUA în domeniul agriculturii de valoare înaltă, pentru a mă informa despre activitățile de susținere a producătorilor locali. Programul respectiv a oferit asistență la dezvoltarea capacităților frigorifice și implementarea tehnologiilor moderne de producere a fructelor, și am primit unele informații despre progresul obținut de producători moldoveni în acest sens.

Întrebare: La etapa actuală, ați identificat oportunități de colaborare cu producătorii moldoveni?

‹ adv ›

Sanjeev Gulati: Încă nu am finalizat studiul, trebuie să analizez prețurile și să văd cum poate fi soluționată problema ambalajului. I.G.International comercializează fructe la nivel global, nu se limitează doar la India. De menționat că cerințele pentru diferite regiuni ale lumii sunt diferite. În Asia, de exemplu, se preferă fructele cu o consistență mai mare de culoare (70-80% din suprafață), mai dulci, și ambalate în cutii de 18 și 20 de kilograme. Europa preferă cutii din carton deschise sau lăzi din plastic, gust dulciu-acidulat și are au o toleranță mai mare față de culori. Calitatea ambalajului produs local urmează a fi îmbunătățită considerabil, iar capacitățile de ambalare trebuie să crească substanțial. Dacă în Rusia sau SUA consumatorilor le plac mere mari, cei din Asia preferă mere de dimensiuni medii sau mici (65-85 mm). Dacă ar fi să aleagă între soiuri, asiaticii vor opta pentru Red Delicios, Gala și Fuji. Vorbind despre posibilitățile voastre, Moldova, deși are un sector agricol mare, după standardele locale, nu este și un producător de mere de talie mondială, mai curând un jucător regional. Piața merelor în India, de exemplu, este foarte mare (1.9 milioane tone / an), în timp ce producția de mere în Moldova se cifrează la 400.000 tone anual, pe timpuri bune.

Întrebare: Aveți și vești bune pentru merele din Moldova? Sunt șanse ca acestea să fie vândute în India?

Sanjeev Gulati: Cum am menționat deja – merele moldovenești au un gust excelent și pot fi pe placul unor piețe pe care noi suntem prezenți. În țara mea, merele sunt cele mai bine vândute fructe, iar India reprezintă o piață enormă. În afară de producția autohtonă, India importă mere dintr-o serie de țări – SUA, Chile, China, Italia, Franța, Iran. Aceste țări privesc India ca pe o piață cu potențial mare. Pe de altă parte, compania pe care o reprezint exportă fructe atât pe continentul asiatic, cât și pe cel european. Nu ne limităm la o singură regiune sau țară – mergem acolo unde există cerere și sunt oportunități. Dacă producătorii din Moldova pot oferi o calitate bună și un ambalaj adecvat, ei vor putea accede pe multe piețe din Europa și Asia.

‹ adv ›

Întrebare: Dvoastră aveți o experiență bogată în privința exportului și comerțului cu produse proaspete. Ce factori ar trebui să ia în considerație producătorii și distribuitorii de fructe din Moldova la căutarea de noi piețe?

Sanjeev Gulati: Eu am observat că producătorii din Moldova preferă să fie duși de trend, în loc să devină dinamici și să urmărească evoluțiile pe piețele externe. Când s-a închis piața tradițională, iar Europa și-a deschis porțile pentru fructele voastre, multă lume s-a reorientat spre Occident. Dacă, însă, prețurile sau condițiile de livrare în Occident se vor schimba, ei vor fi, iarăși, nevoiți să caute consumatori în alte zone geografice, să pornească multe lucruri de la zero. Părerea mea este că nu trebuie să încarci toate produsele într-un singur tren – trebuie să aveți un portofoliu cât mai diversificat. În mod evident, este imposibil să cuprinzi toate piețele – iar Moldova nu poate asigura volume mari, așa că încercați să păstrați relații bune pe piețele unde este posibil. Într-o lume în permanentă schimbare noi trebuie să fim dinamici și pregătiți pentru a profita de șansa care apare. Urmăriți evoluțiile piețelor.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›