VIDEO. Utilaj pentru livădari: Plantator pentru copaci și arbuști

1

Probabil toți agricultorii care doresc sa înființeze o livadă se confruntă cu următoarele probleme la plantație:

  1. Insuficiența de timp;
  2. Lipsă de muncitori;
  3. Soluții eficiente.

Compania Ozonteh Impex vine în ajutor cu un nou utilaj deosebit: plantatorul de copaci și arbuști de la MCMS WARKA!

Acest plantator este o mașinărie care se agață în trei puncte (PTO) și este proiectat pentru tractoarele de clasă 0,6 – 0,9 T. El este conceput pentru plantarea în cantități mari de arbori și arbuști.

Aplicarea acestuia crește în mod semnificativ și accelerează numărul de arbori sau arbuști plantați, respectiv vă economisește timp, bani și forța de muncă.

Setarea și fixarea distanței sădirii, formarea unghiului și frământarea solului ușurează semnificativ procesul de plantație.

Tipul mașinii Conexiune la tractor (PTO)
Necesarul de putere kw 30
Lățimea brăzdarului cm 29
Adîncimea maximă de plantare cm 35
Greutatea kg 180
Dimensiunile per total

lungimea

lațimea

înaltimea

 

Cm

Cm

Cm

 

 

160

265

115

 

 

Pompe performante de ridicarea presiunii indispensabile în agricultură

0

Pentru ca agricultura să reprezinte un domeniu tot mai profitabil este necesară o planificare minuțioasă a costurilor și beneficiilor obținute. Un rol important pentru a obține profituri în domeniul agicol îl asigură economisirea resurselor și folosirea tuturor posibilităților pentru a obține maximum de roadă cu investiții mici.

Așdadar, când este vorba de maximizare profituri cu ajutori agriculturii inteligente, un rol aparte îl are anume sistemul de pompare utilizat: agricultorii trebuie să fie foate atenți când aleg sistemul de irigare pe care să-l folosească, pentru a putea face economii considerabile de energie. Este important să se investească anume în soluții de pompare pentru irigații care necesită costuri de energie mici, pot salva resurse mari de apă și mențin productivitatea la cote mai înalte. Un alt aspect ține de asigurarea permanentă a presiunii necesare și a unui debit bun de apă pentru o irigare agricolă modernă.

O soluție optimă pentru fermieriii moderni sunt pompele Gundfos de ridicare a presiunii.

Pompele Grundfos au viteză de lucru variabilă și controlere speciale, ce reacționează automat la condițiile de schimbare și mențin costurile de funcționare extrem de mici. Expertiza și tehnologia folosite de pompele de ridicare a presiunii de tip Grundfos asigură acoperirea uniformă cu apă, indiferent de cât de schimbătoare pot fi condițiile. Aceste pompe oferă cea mai mare linie de sisteme de pompare pentru irigații din agricultură. Sistemele de pompare fiind eficiente, testate pentru durabilitate și proiectate să lucreze împreună cu celălalte soluții moderne pe care le-a implementat agricultorul sau abia urmează să le implementeze.

Pompele propuse de către Piroterm, reprezentatul oficial al companiei Grundfos în Republica Moldova, pot fi utile pentru toți agricultorii iscusiți, care practică agricultura inteligentă și se gândesc la viitor. Pompele de tip JP Booster au o capacitate excelentă de pompare chiar dacă lichidul este cu mici impurități de nisip. Acestea sunt utile în agricultură, holticultură și aplicații industriale mici. Ele au suportul din fontă anticorozivă. Motorul lor produce zgomot redus în timpul funcționării. Pomple vin cu accesorii utile care se ușueze munca fermierului și cu hidrofor complet cu vas hidrofor.

Piroterm propune o întreagă gamă de stații de pompare atât pentru uzul larg, cât și pentru a fi folosite pentru alimentarea cu apă în gospodăria privată. Soluțiile propuse vin la prețuri accesibile, calitate superioară și termen mare de garanție.

Creditul polonez pentru agricultori a fost ratat din cauza guvernanţilor, opinii

0

Creditul polonez de o sută de milioane de euro, oferit agricultorilor moldoveni în mai 2014, a fost ratat din cauza guvernanţilor. Declaraţiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Loc de dialog” de la postul public „Radio Moldova”, transmite IPN.

Radu Mudreac, preşedintele comisiei parlamentare agricultură şi industrie alimentară, susţine că Guvernul a creat deliberat impedimente pentru agricultori de a accesa creditul oferit de către Guvernul Poloniei.

„Este o situaţie tragică şi o politică distructivă. Ministerul Finanţelor a ignorant dosarele agricultorilor. Ministerul Finanţelor a făcut lobby pentru băncile comerciale. Decizia Guvernului de a atribui băncilor comerciale dreptul de a repartiza creditul polonez este neargumentată. Dobânda pentru acest credit va spori şi nu va mai fi atât de accesibil pentru agricultori, în special pentru cei începători”, a declarat parlamentarul.

Valeriu Cosarciuc, preşedintele Federaţiei Naţionale a Fermierilor din Moldova, susţine că agricultorilor moldoveni pentru prima dată li s-a oferit un credit ieftin, însă pe care l-au ratat din cauza guvernanţilor.

„Creditul polonez era destinat în special agricultorilor începători, care nu dispun de active pentru a acoperi gajul solicitat de bănci. Guvernul nu a discutat cu noi decizia privind distribuirea banilor oferiţi de către Polonia. Băncile vor ridica dobânda şi acest credit nu va mai fi atractiv pentru fermierii moldoveni”, a spus Cosarciuc.

Deputatul neafiliat, Ion Balan s-a arătat optimist că Guvernul Poloniei va prelungi acordul de creditare pentru fermierii moldoveni.

„Cred că este posibil de prelungit. Polonia este interesată să ajute Republica Moldova”, a spus Balan.

La 14 mai 2014, Guvernul Republicii Moldova şi Guvernul Republicii Polone au semnat un Acord privind acordarea unui credit de asistenţă în sumă de 100 milioane euro pentru finanţarea proiectelor în domeniul agriculturii, procesarea produselor alimentare, inclusiv infrastructura aferentă acestora şi altele contractate de părţi.

Acest credit a fost marcat de mai multe scandaluri, care au frânat debursarea banilor oferiți de Guvernul polonez. Până în prezent, au fost aprobate doar două proiecte în valoare de două milioane de euro. Guvernul de la Chişinău a decis la 29 iunie a.c . că acest credit va fi implementat deja de Ministerul Finanţelor prin intermediul instituţiilor financiare participante ce vor fi selectate.

UniAgroProtect: Preţul la grâu şi orz este diminuat artificial de jucătorii de pe piață

0

Asociaţia producătorilor agricoli UniAgroProtect susţine că preţurile de cumpărare a grâului şi orzului de la vânzătorii autohtoni este diminuat artificial de cumpărători. Liderul asociaţiei, Alexandru Slusari, a semnat o scrisoare prin care solicită Consiliului concurenţei să se autosesizeze privind situaţia de pe piaţa de cereale.

În scrisoare remisă presei, Alexandru Slusari, informează că acum preţul la grâul alimentar cu greu ajunge la 2,2 lei per kilogram. Iar preţul de achiziţie a orzului a coborât până la 1,7-1,8 lei per kilogram. Aceasta în timp ce în ţările vecine, Ucraina şi România, preţurile oscilează între 3 şi 3,2 lei în porturi şi între 2,8 – 3,2 lei la comercianţi.

Veronica Cojocaru, şefa Direcţiei politici şi relaţii cu publicul a Consiliului Concurenţei, a declarat pentru IPN că scrisoarea UniAgroProtect nu a ajuns încă la Consiliu şi nu cunoaşte situaţia.

Sputnik: Banca Mondială a pus ochii pe pământurile moldovenilor

0

Într-un raport recent al Băncii Mondiale, sunt făcute mai multe recomandări Republicii Moldova, între care și oferirea dreptului de a cumpăra terenuri agricole de către străini.

Un detaliu important a fost trecut cu vederea de opinia publică din țara noastră. Reprezentanții Băncii Mondiale recunosc într-un raport, despre felul în care trebuie modernizată agricultura moldovenească, că această structură așteaptă de la autoritățile de la Chișinău să liberalizeze piața funciară, relatează agenția Sputnik.

Autorii raportului BM „Suport public pentru sectorul agricol” din 12 octombrie 2015, Felicia Pricop, Ruslan Piontkivsky și Marcel Chistruga, susțin că ar fi necesară eliminarea restricțiilor la achiziționarea terenurilor agricole de către străini.

Acest pas, potrivit experților respectivi, ar fi necesar „în vederea atragerii investițiilor străine”.

Banca Mondială a blocat acordarea de credite Republicii Moldova din cauza situației din sectorul bancar, precum și pe motiv că guvernul de la Chișinău nu are un acord cu FMI.

Cinci companii vor primi granturi pentru a cuceri piețele din SUA, Germania și România

0

Unitatea de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității (UIPAC) a aprobat alte cinci dosare de finanțare a serviciilor de consultanță pentru lărgirea exporturilor. Companiile planifică să cucerească piețe noi, precum România, Germania și Statele Unite ale Americii.

Producătorul de nutrețuri „Mărculești Combi” și-a propus să lanseze pe piață un nou produs – nutrețuri pentru porci, vite și păsări, pe bază de recepturi care includ substituirea șrotului de soia prin borhot uscat, produs care să fie vândut pe piața locală și exportat în România. În acest scop, cu sprijinul financiar al PAC Granturi, compania va efectua un audit tehnologic al întreprinderii, optimiza procesele de producere, importa know-how tehnologic și va instrui personalul. Totodată, „Mărculești-Combi” va contracta servicii de cercetare a pieței din România și un specialist în marketing.

„S.C. Milabrega SRL” își propune să cucerească piața din Uniunea Europeană și SUA prin blănurile naturale de miei, nutrii, iepuri, caraculi și ovine. În acest scop, compania va efectua, cu sprijinul financiar al PAC Granturi, o cercetare a pieței din România pe segmentul blănurilor și a produselor din blană, a clienților potențiali și preferințelor acestora. Totodată, „Milabrega” va contracta servicii de design și producere a ambalajului corespunzător blănurilor de lux și de elaborare a etichetei conform normelor UE. Finanțarea din partea Proiectului Ameliorarea Competitivității va permite și identificarea unor parteneri care ar facilita intrarea produsului pe piața românească, inclusiv pregătirea procesului de export angro, cu perfectarea setului de documente vamale. Un alt serviciu este deschiderea propriu-zisa a unui punct de desfacere cu ajutorul unui consultant local, care sa asiste compania în identificarea localului, amenajarea acestuia conform tehnicilor de vânzări și atragere a clienților, găsirea de personal calificat și instruirea acestuia privind specificul vânzării produselor din blană.

Un alt beneficiar al Proiectului este „Homy Decor SRL”, primul producător de mobilier alternativ de tip bean bag din Moldova, comercializat sub brandul „Because”. Potrivit managerilor companiei, sunt gata de export cinci modele de bean bag-uri ce pot fi produse din peste 200 de tipuri de piele și stofă. Întrucât piața internă este relativ mică, capacitatea de producere a companiei este utilizată la doar 20%, astfel bean bag-urile moldovenești țintesc piețele din România, SUA și UE.

„Bilargo-Prim” este unicul producător de poliuretan din Republica Moldova. Întreprinderea produce toate tipurile de poliuretan cunoscute pe piață, importând materia primă de la companii ca Shell, Byer sau Dau. Ca parte a lanțului valoric la export, poliuretanul produs de „Bilargo-Prim” este exportat deja în țări ca România, Rusia, Ucraina, Germania și Franța, fiind utilizat la producerea mobilei și semifabricatelor. Având în vedere evoluția negativă a pieței interne și a celei din Ucraina, compania planifică să-și extindă vânzările în România și Germania.

„Oiltech” este un producător de sisteme de protecție pentru țevi, care în ultimii 14 ani a livrat protectoare din plastic utilizate pentru țevile de forare și extragere a petrolului și a gazelor naturale unor clienți internaționali importanți. Pentru a-și spori competitivitatea la export, „Oiltech” a solicitat susținere financiară în implementarea unui soft de automatizare a gestionării întreprinderii. Acesta va permite gestionarea centralizată a informației din companie; reacția promptă la modificările pieței, cerințelor clienților, cerințelor legale; identificarea rezervelor interne pentru creșterea volumului producției, calității, satisfacerii clienților;

Notă: Cu un buget total de 45 milioane de dolari SUA, PAC II va fi implementat în perioada 2015-2019. Proiectul își propune să îmbunătățească mediul de afaceri prin susținerea Guvernului în implementarea strategiilor orientate spre crearea unui mediu de afaceri favorabil, reducerea constrângerilor și costurilor pentru gestionarea afacerii. Totodată, proiectul va contribui la dezvoltarea sectorului întreprinderilor mici și mijlocii (IMM) prin facilitarea accesului la finanțare pe termen mediu și lung, fortificarea capacităților instituționale ale ODIMM şi MIEPO, oferirea de granturi agenților economici privați pentru servicii de consultanță, care să contribuie la sporirea competitivității de export, etc. Componenta de Granturi are un buget de USD 3 mil. IMM-urile din Moldova pot beneficia de granturi pentru servicii de îmbunătățire a competitivității produselor și accesarea noilor piețe de desfacere. Din bugetul total al proiectului, prin PAC II urmează a fi acordate finanțări nerambursabile pentru acoperirea a 50% din costul serviciilor, dar nu mai mult de 200 de mii de lei per beneficiar. Astfel, agenții economici își vor putea spori calitatea produselor și a serviciilor, lansa altele noi, optimiza procesele interne, îmbunătăți imaginea companiei, identifica clienți și piețe noi, dar și stabili parteneriate pe lanțurile valorice. Pentru cofinanțare pot aplica întreprinderile exportatoare sau situate pe lanțul valoric orientat la export din patru sectoare prioritare: produse alimentare şi băuturi; fabricarea produselor electronice şi mecanice; textile şi tehnologii informaționale. Totodată, pentru finanțare pot aplica și întreprinderi din alte sectoare ale economiei, însă aceste patru sectoare vor avea prioritate.

Asociația Oamenilor de Afaceri oferă granturi de până la 50 de mii de lei pentru dezvoltarea afacerilor

0

Asociația Oamenilor de Afaceri din Moldova (AOAM) va oferi noi granturi pentru dezvoltarea afacerilor din fondul pentru susținerea tinerilor antreprenori lansat la începutul anului de către președintele fondator Vlad Plahotniuc. Data limită până la care tinerii antreprenori pot trimite formularele de aplicare este 19 August 2016.

Cea de-a doua rundă a granturilor pentru dezvoltarea afacerilor se adresează de data aceasta în special moldovenilor plecați să lucreze în străinătate și care vor să revină în țară, dar și rudelor acestora. Granturile oferite vor consta în 50.000.00 lei, suma oferită pentru dezvoltarea afacerii, dar și în programe de școlarizare.

Selectarea candidaturilor pentru granturile AOAM se face pe baza planului de afacere. Toate formularele de aplicare pot fi trimise până la data de 19 August 2016, pe adresa de e-mail [email protected].

Criterii de eligibilitate

  • Cetăţean al Republicii Moldova
  • Varsta 18-35 ani
  • Aplicantii pentru obtinerea granturilor trebuie să dispună de o întreprindere în faza de lansare sau dezvoltare, înregistrate în una din următoarele forme organizatorico-juridice:
  1. Întreprindere individuală/Întreprinzător individual;
  2. Societate cu răspundere limitată;
  3. Gospodărie Ţărănească (de fermier);
  4. Cooperativa de producere;
  5. Cooperativa de întreprinzător.

Sunt avantajati lucrătorii migraţi sau rude de gradul întâi – beneficiar de remitenţe care intenţionează să lanseze o afacere proprie în Republica Moldova sau să dezvolte afacerea existentă.

Lucrătorul migrant în condiţiile prezentului Program se consideră cetăţeanul Republicii Moldova, plecat peste hotarele ţării cu scopul desfăşurării activităţii de muncă.

Ruda de gradul I a migrantului poate fi soţul/soţia, părinţii/înfietorii, fii/fiicele.

Înregistrarea la program

PENTRU ÎNREGISTRAREA LA PROGRAM SOLICITANTUL VA PREZENTA UN DOSAR care va cuprinde următoarele documente:

  • Copia buletinului de identitate al solicitantului de grant;
  • Copia documentelor care identifică legătura de rudenie dintre migrant şi solicitantul de Program: buletin de identitate, certificat de căsătorie, certificat de naştere (după caz).
  • Cererea de finanţare, descarcă aici
  • Formular tipizat; descarcă aici
  • Declaraţie privind lipsa restanţelor faţă de bugetul public naţional;
  • Declaraţie pe proprie răspundere privind eficienţa activităţii antreprenoriale.

Documente aferente activităţii antreprenoriale

  1. Copia Extrasului din Registrul de Stat al persoanelor juridice (maximum 3 luni actualitate);
  2. Copia documentelor de constituire ale întreprinderii: Certificatul de înregistrare a întreprinderii (după caz), Statutul, Decizia de înregistrare a persoanelor juridice;
  3. Certificatul în original eliberat de bancă cu privire la contul bancar;
  4. Copia actelor ce confirmă dreptul la proprietate, copia Contractului de arendă al încăperii/terenului agricol (după caz);
  5. Copia Licenţei şi/sau Autorizaţiei (după caz);
  6. Business-plan;
  7. Raportul privind rezultatele financiare;
  8. Planul de afaceri va fi transmis la adresa [email protected] şi inclus în dosarul de solicitare a grantului.

Activități neeligibile

  • importul de mărfuri, cu excepţia echipamentului de producţie şi materiei prime;
  • comerţul sub orice formă;
  • fiduciare şi de asigurări;
  • fonduri de investiţii;
  • bancare, de microfinanţare, alte activităţi financiare;
  • schimb valutar şi lombard;
  • jocuri de noroc;
  • achiziţia bunurilor imobiliare;
  • servicii în alimentaţia publică prestate în municipiile Chişinău şi Bălţi;
  • servicii de imigrare sub orice formă;
  • servicii notariale, juridice şi de avocat.

OBIECTIVELE DE BAZA a Programului:

  • Crearea de noi locuri de muncă;
  • Orientarea la export;
  • Substituirea importurilor;
  • Aplicarea tehnologiilor moderne, transfer de know-how, inovaţii.

AGRONOM CONSULTANT – specialist in nutritie vegetala

0

HR-Consulting – la solicitarea clientului sau, este in cautarea candidatului pentru postul vacant: AGRONOM CONSULTANT – specialist in nutritie vegetala.

COMPANIA:

Companie multinationala care isi desfasoara activitatea in tarile europene.

OBIECTIVUL POSTULUI:

Activitati specifice promovarii produselor din portofoliul firmei, catre fermierii din zona arondata de pe teritoriul Republicii Moldova.

RESPONSABILITATI PRINCIPALE:

  1. oferirea de consultanta in domeniul fertilizarii, in vederea promovarii celor mai bune si moderne practici catre clientii companiei;
  2. urmarirea culturilor clientilor si propunerea de solutii adaptate nevoilor acestora;
  3. analize pietii, concurentilor;
  4. propunerea solutiilor tehnice adecvate, conditiilor meteorologice si pedologice din zona arondata.

CERINTE:

  • studii superioare agronomice – Agricultura/ Horticultura;
  • cunostinte de tehnologie a culturilor (grau, porumb, rapita, floarea soarelui);
  • cunostinte privind produse de fertilizare, producatori, distribuitori, practicile de fertilizare din zona (constituie un avantaj);
  • experienta in vanzari (constituie un avantaj);
  • cunoasterea agricultorilor din zona (constituie un avantaj);
  • permis de conducere categoria B.

BENEFICII:

  • salariu motivant;
  • acoperirea cheltuielilor de comunicare;
  • programe de instruire si dezvoltare (traininguri pentru dezvoltarea cunostintelor tehnice si abilitatilor comerciale);
  • masina si telefon de serviciu.

CONTACTE:

Cei interesati sunt rugati sa transmita CV la adresa de Email: [email protected] sau sa apeleze tel.022 202986; mob.068503560.

In CV indicati postul vacant: “AGCR”.

Companie internationala angajeaza manager nutritia animala

0

HR-Consulting – la solicitarea clientului sau, este in cautarea candidatului pentru postul vacant: Manager nutritia animala.

COMPANIA:

Companie internationala ce se ocupa de producerea si distribuirea nutritiei animale pe intreg teritoriul europei.

OBIECTIVUL POSTULUI:

Promovarea produselor din portofoliul companiei, colaborarea cu distribuitorii locali.

RESPONSABILITATI:

  1. Efectuarea studiului pe piata RM;
  2. Cunoasterea produselor companiilor concurente;
  3. Acordarea consultantei in domeniul nutritiei animale;
  4. Identificarea  noilor clienti si mentinerea relatiei cu cei existenti;
  5. Prezentarea ofertei, negocierea si incheierea contractelor cu clientii;
  6. Indeplinirea obiectivelor de vinzari.

CERINTE:

  • Studii superioare de zootehnie sau medicina veterinara;
  • Cunostinte de baza in nutritia animala;
  • Abilitati de organizeze;
  • Capacitatea de a lucra independent si autonom;
  • Cunosterea pachetului MS Office.

DESCRIEREA JOBULUI:

  1. Vinderea produselor din portfoliul companiei ( premixuri);
  2. Administrarea si dezvoltarea portofoliului de clienti;
  3. Monitorizarea activitatii distribuitorilor;
  4. Cresterea volumului de vinzari;
  5. Prezentarea, promovarea si vinderea produselor in conformitate cu politica comerciala a firmei;
  6. Realizarea obiectivului din planul de vinzari;
  7. Intocmirea rapoartelor de activitate.

BENEFICII:

  • salariu motivant (fix + % din vinzari);
  • pachet social;
  • posibilitate de a lucra in cumul.

CONTACTE:

Cei interesati sunt rugati sa transmita CV la adresa de Email: [email protected] sau sa apeleze tel.022 202986; mob.068503560.

In CV indicati postul vacant: “RVNAR”.