‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
marți, 24 decembrie, 2024
3.9 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleCaisele - piețe țintă și cerințe pentru un export de succes

Caisele – piețe țintă și cerințe pentru un export de succes

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Republica Moldova este un exportator important de caise din regiune. Potrivit datelor oficiale, în anul 2020 am devenit al 11-lea cel mai mare exportator mondial, livrând pe piața externă aproximativ 2 mii de tone de caise.

În 2019, ne-am clasat pe locul 12, livrând pe piața externă aproape 6 mii de tone de caise. Principalele țări de export sunt Rusia (35%), Belarus (22%), România (20%) și Ucraina (20).

Prețul mediu de comercializare a caiselor pe piața rusă a fost de 0,73 dolari/kg, pe piața din Ucraina și Belarus – 0,69 dolari/kg (2019).

‹ adv ›

În schimb, cele mai mari prețuri au fost obținute comercializând caise în Slovacia – 1,13 dolari/kg (2019), România – 0,99 dolari/kg (2018).

În 2019 s-a încercat exportul caiselor pe piața Croației la prețul de 0,89 dolari/kg, livrarea însă nu a fost realizată cu succes.

Printre țările țintă de export a caiselor moldovenești se numără și Marea Britanie, Germania sau Austria, unde prețurile oferite sunt esențial mai mari.

‹ adv ›

Ținând cont de faptul că suprafețele plantate cu specia cais cresc în ultimii ani, iar prețurile oferite pe piețele strategice sunt atractive, asociația Moldova Fruct, cu suportul proiectului Agricultura Performantă în Moldova a organizat un seminar destinat producătorilor de caise.

În cadrul acestuia, Adrian Cojocaru, specialist marketing, Asociația Moldova Fruct a explicat care sunt cerințele specifice pentru exportul caiselor și altor fructe sâmburoase.

Este importantă prezentarea produsului

Chiar dacă de cele mai multe ori comercianții nu o spun, ambalajul atractiv poate spori valoarea produsului pentru cumpărătorul final.

‹ adv ›

Ambalajul trebuie să fie comod în utilizare

Cumpărătorii sunt orientați spre produse în ambalaj de cantități mici – de doar un kg sau câteva.

De aceea, este important să luați în calcul consumul per familie, dar și faptul că lăzile, în majoritatea cazurilor, nu sunt plasate pe rafturile frigorifice, astfel produsul riscă să nu fie cumpărat o perioadă lungă de timp și să-și piardă calitatea.

În plus, a fost determinat că s-a schimbat comportamentul consumatorilor, aceștia preferând să cumpere cantități mai mici de fructe, însă mai des.

Este necesar să exportăm caisele sub marcă comercială

Produsele ambalate fără o marcă comercială se bucură de încrederea a 69% din respondenți, iar aceleași produse cu o marcă comercială beneficiază de încrederea a 85%.

Prin comercializarea produselor cu identitate, va fi realizată sporirea încrederii și valorii percepute de către consumator față de producția din Moldova.

Fiecare membru al asociației care utilizează marca comercială poate să câștige suplimentar câțiva lei/kg. Comercializând un produs sub marcă proprie, are loc repoziționarea de la produsul cel mai ieftin, spre cel de valoare.

Certificate obligatorii pentru exportul fructelor:

  • certificat de origine (EUR1 pentru UE);
  • certificat de conformitate (standardelor de marketing ale UE);
  • certificat fitosanitar;
  • certificat igienic (de siguranță pentru Rusia).

Certificate opționale (dar cerute de majoritatea rețelelor occidentale):

  • Global GAP, GRASP, Sedexo;
  • HACCP/ISO22000, BRC, IFS.
‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›