‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
joi, 5 decembrie, 2024
0.5 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriCel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, finalizat, după o...

Cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, finalizat, după o investiţie de 10 mln de euro

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Grampet Group anunţă finalizarea şi începerea testelor pentru cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro.

Situat la Dorneşti (judeţul Suceava), la frontiera cu Ucraina, noul complex dedicat transbordării produselor agricole marchează un nou capitol în eforturile Grupului Grampet de a moderniza şi eficientiza infrastructura feroviară din regiune şi de a sprijini reconstrucţia Ucrainei, se arată într-un comunicat al companiei.

„România are un rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate create de ţările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina.

După declanşarea războiului, operatorii feroviari din cadrul Grampet Group au contribuit substanţial la fluidizarea traficului şi reactivarea coridoarelor principale pe axa Nord-Sud, asigurând transportul a peste 1,5 milioane de tone de mărfuri în relaţia cu Ucraina.

Noul complex de la Dorneşti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale şi produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanţa.

Această investiţie de 10 milioane de euro reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care ni l-am asumat în urmă cu 25 de ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România şi de a ne conecta la regiune.

Este o realizare remarcabilă pentru Grampet, dar şi pentru România, şi dorim să mulţumim partenerilor noştri ucraineni şi tuturor celor care au fost implicaţi în finalizarea proiectului”, a declarat Gruia Stoica, preşedintele Grampet Group.

Terminalul de la Dorneşti, primul operat de Grup Feroviar Român şi al cincilea de Grampet Group, este proiectat să funcţioneze permanent.

‹ adv ›

Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o staţie de încărcare a vagoanelor (128 metri lungime) şi una de descărcare (120 metri lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a opt vagoane.

Dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime şi fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate şi la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.

Soluţiile tehnologice moderne şi abordările inovatoare fac posibilă furnizarea de indicatori optimi ai consumului de energie electrică per tonă de produs transbordat. Toate procesele tehnologice sunt automatizate şi coordonate de echipe dedicate de specialişti.

‹ adv ›

În plus, fiecare linie/bandă transportoare poate lucra pe un traseu separat sau simultan în perechi, ceea ce asigură un flux de transport continuu şi rapid pentru cerealele şi produsele agricole provenite din Ucraina şi destinate exportului prin portul Constanţa.

Potrivit comunicatului, cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa va fi inaugurat imediat după finalizarea perioadei de testare.

Înfiinţat în urmă cu 25 de ani, grupul de companii Grampet este astăzi cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa Centrală şi de Sud-Est.

‹ adv ›

Structura sa acoperă în mod strategic întregul lanţ de soluţii şi produse de transport feroviar, oferind clienţilor o experienţă integrată la cel mai înalt nivel de competenţă:

  • servicii de transport feroviar marfă;
  • construcţii, reparaţii şi modernizarea materialului rulant;
  • producţia de piese de schimb;
  • închiriere de material rulant;
  • transbordarea mărfurilor;
  • servicii logistice, precum şi soluţii inovatoare de IT pentru operatorii feroviari.

Compania sa fanion – Grup Feroviar Român (GFR) – este cel mai mare operator privat feroviar din România, cu o poziţie strategică în industrii cheie precum petrol şi gaze, construcţii şi agricultură. Totodată, 20% din transporturile realizate de GFR sunt la nivel internaţional.

Operatorul are acorduri semnate cu celelalte companii-soră din grup, precum şi cu operatorii feroviari de stat şi privaţi din Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova, Serbia, Cehia, Slovenia, Croaţia, Grecia, Austria şi Germania.

Prin intermediul fabricilor Reva Simeria, Electroputere VFU Paşcani, RELOC Craiova şi Electroputere VFU Craiova, Grampet Group acoperă o cotă importantă din piaţa reparatorie de material rulant din România.

În paralel, grupul desfăşoară o activitate intensă de cercetare şi dezvoltare de soluţii tehnice menite să ofere clienţilor o experienţă transparentă şi în timp real a serviciilor la care au acces.

Astfel, Grampet a lansat un portal e-client în premieră în România, care facilitează gestionarea relaţiilor cu companiile client, de la postarea unei comenzi până la facturare.

Citește mai multe știri agricole accesând acest link.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›