‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 19 aprilie, 2024
7.7 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriChina a devenit a doua piață de export pentru vinurile moldovenești

China a devenit a doua piață de export pentru vinurile moldovenești

‹ adv ›

Comentarii

‹ adv ›

Exporturile de băuturi alcoolice au avut în anul 2017 o evoluție pozitivă, majorându-se cu 17,3 la sută față de anul 2016, constituind astfel 183,78 milioane de dolari, arată Balanţa de plăţi publicată de Banca Naţională a Moldovei (BNM), informează mold-street.com.

Creşterea a fost asigurată, în special, de extinderea semnificativă a exporturilor de băuturi alcoolice în China şi România, care au reşit să devanseze până şi Rusia.

Astfel în 2017, livrările de băuturi alcoolice din Moldova în China s-au majorat cu 61% faţă de anul 2016 şi au ajuns la 16 milioane de dolari. În consecinţă China a ajuns a doua piaţă de desfacere cu o cotă de 8,7% din total.

Pe locul trei a urcat România, unde livrările de vinuri şi alte produse alcoolice din Moldova s-au majorat cu circa 50% şi au constituit 14,4 milioane de dolari.

Livrările în Rusia, altădată principala piaţă de desfacere pentru alcoolul din Moldova, s-au majorat cu circa 24%, până la 14,36 milioane dolari.

‹ adv ›

Cea mai importantă piață pentru „licoarea” din Moldova, deja al cincilea an la rând, este Belarus, unde în anul 2017 au ajuns circa 21% din băuturile alcoolice moldovenești. Livrările au fost însă în creştere cu 16% față de anul 2016.

Cele mai mari creşteri ale livrările în 2017 au fost în Olanda – de 25 de ori, până la 1,5 milioane de dolari şi în Canada – de 7,3 ori, până la 2,85 milioane dolari.

Descreșteri au înregistrat exporturile către Ucraina (cu 24% mai puțin ca în 2016) și cele orientate către SUA (-19,7%).

‹ adv ›

O treime din exporturi spre UE

De notat că datele BNM relevă că în anul 2017 exporturile spre statele CSI au crescut cu circa 10%, iar cota acestor țări în exporturile de băuturi alcoolice din Moldova a coborât la 39,7%.

În același timp livrările spre piața UE s-au majorat cu 32%, iar cota lor a ajuns la 33,7% din total.

Un studiu realizat în 2015, de Oficiul Național al Viei și Vinului, constata că în următorii ani, vinurile moldovenești au șanse reale de a-și consolida poziția pe piețele din Polonia, Cehia, România, China și SUA, care au devenit și destinații țintă pentru băuturile din Moldova.

‹ adv ›

Advertoriale

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›