‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
vineri, 25 aprilie, 2025
12.7 C
Chișinău
RO
IT
‹ adv ›
HomepageȘtiriChina a devenit a doua piață de export pentru vinurile moldovenești

China a devenit a doua piață de export pentru vinurile moldovenești

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Exporturile de băuturi alcoolice au avut în anul 2017 o evoluție pozitivă, majorându-se cu 17,3 la sută față de anul 2016, constituind astfel 183,78 milioane de dolari, arată Balanţa de plăţi publicată de Banca Naţională a Moldovei (BNM), informează mold-street.com.

Creşterea a fost asigurată, în special, de extinderea semnificativă a exporturilor de băuturi alcoolice în China şi România, care au reşit să devanseze până şi Rusia.

Astfel în 2017, livrările de băuturi alcoolice din Moldova în China s-au majorat cu 61% faţă de anul 2016 şi au ajuns la 16 milioane de dolari. În consecinţă China a ajuns a doua piaţă de desfacere cu o cotă de 8,7% din total.

‹ adv ›

Pe locul trei a urcat România, unde livrările de vinuri şi alte produse alcoolice din Moldova s-au majorat cu circa 50% şi au constituit 14,4 milioane de dolari.

Livrările în Rusia, altădată principala piaţă de desfacere pentru alcoolul din Moldova, s-au majorat cu circa 24%, până la 14,36 milioane dolari.

‹ adv ›

Cea mai importantă piață pentru „licoarea” din Moldova, deja al cincilea an la rând, este Belarus, unde în anul 2017 au ajuns circa 21% din băuturile alcoolice moldovenești. Livrările au fost însă în creştere cu 16% față de anul 2016.

Cele mai mari creşteri ale livrările în 2017 au fost în Olanda – de 25 de ori, până la 1,5 milioane de dolari şi în Canada – de 7,3 ori, până la 2,85 milioane dolari.

Descreșteri au înregistrat exporturile către Ucraina (cu 24% mai puțin ca în 2016) și cele orientate către SUA (-19,7%).

O treime din exporturi spre UE

De notat că datele BNM relevă că în anul 2017 exporturile spre statele CSI au crescut cu circa 10%, iar cota acestor țări în exporturile de băuturi alcoolice din Moldova a coborât la 39,7%.

În același timp livrările spre piața UE s-au majorat cu 32%, iar cota lor a ajuns la 33,7% din total.

Un studiu realizat în 2015, de Oficiul Național al Viei și Vinului, constata că în următorii ani, vinurile moldovenești au șanse reale de a-și consolida poziția pe piețele din Polonia, Cehia, România, China și SUA, care au devenit și destinații țintă pentru băuturile din Moldova.

‹ adv ›
‹ adv ›

Site și comunicare digitală pentru afaceri din agricultură și turism.

În format de abonament. Noi ne ocupăm de tot. Tu crești afacerea.

Află mai multe

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›