‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 31 martie, 2025
8.3 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageȘtiriCine sunt campionii viitorului în afaceri. Descoperă câștigătorii Concursului Național de Business Planuri

Cine sunt campionii viitorului în afaceri. Descoperă câștigătorii Concursului Național de Business Planuri

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Cum poate o idee inovatoare să devină o afacere sustenabilă? Ce strategii garantează succesul unei investiții? Cum se construiește un plan financiar solid? 

Acestea sunt doar câteva dintre întrebările esențiale pe care și le pun tinerii antreprenori. Răspunsurile lor au fost analizate și premiate în cadrul celei de-a III-a ediții a Concursului Național al Planurilor de Afaceri, organizat pentru al doilea an consecutiv de Facultatea Inginerie Economică și Business a Universității Tehnice a Moldovei, cu sprijinul proiectului ERASMUS+ Skills4Future – „Developing and improving the STEAM skills of students and teachers for curriculum innovation and sustainable development of higher education institutions and local businesses”.

Evenimentul s-a desfășurat pe 21 martie 2025 și a atras interesul studenților care se specializează în Business și Administrare din cadrul a cinci universități – Universitatea Tehnică a Moldovei, Academia de Studii Economice din Moldova, Universitatea de Stat din Moldova, Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălți și Universitatea de Stat „Bogdan Petriceicu Hașdeu” din Cahul.

‹ adv ›

Concursul a reunit 21 de planuri de afaceri inovative STEAM, printre criteriile de evaluare numărându-se viabilitatea și sustenabilitatea afacerii, metodologia de elaborare și implementare a ideii, analiza pieței și planul de marketing, planul financiar și impactul investițional, toate esențiale pentru succesul unui business.

După o analiză riguroasă, juriul, constituit din experți de prestigiu în domeniul antreprenoriatului – prof. Elena Fleacă – Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA, București; prof. Gabriela Molanescu – Academia de Studii Economice, București; prof. Andrezj Marcinkowski – Universitatea Politehnică din Lodz, Polonia; conf. univ., dr. Andrei Zbancă – FIEB, Universitatea Tehnică a Moldovei, a desemnat câștigătorii:

Locul 1 (3.000 lei) – „ReciclaVie”: Cojocaru Valentina, Maevschi Anastasia, Postolache Alexandrina (ASEM);

‹ adv ›

Locul 2 (2.000 lei) – „Mobile Ad Blocker”: Georgeana Globa, Caminschi Leonid, Otgon Dorin, Guzun Grigore (FCIM, UTM);

Locul 3 (1.000 lei) – „Recycling of grapevine waste by producing briquettes”: Gancea Livia, Rașcenco Mihaela, Malai Vlad (USCH).

De asemenea, au acordate premii speciale în valoare de 1.000 lei pentru:

  • Cea mai originală idee – „Green Trail”Briceac Ecaterina, Cazacu Dumitrița, Cebotari Diana, Cotelea Dumitrița (FIEB, UTM);
  • Cea mai inovativă idee digitalizată – „Information System for Monitoring the Condition of Agricultural Lands”Carbuni Evghenii, Eivazov Iscander (USM);
  • Cea mai complexă idee cu integrare în lanțul valoric – „Uniting”: Moșneguța Cristina, Melnic Daria (USM);
  • Cea mai ușor implementabilă idee – „Second Life for Furniture”: Podoleanu Zlata, Ușacov Olesea, Râjalo Gabriel (ASEM);
  • Cea mai ecologică idee – „Recycling of textile articles”Chilaru Emilia, Harabara Nadejda, Obrintețchi Anastasia (USARB).

Acest concurs național a fost posibil datorită sprijinului oferit de partenerii din sectorul privat, iar vizibilitatea evenimentului a fost asigurată de televiziunea TRM și platforma Agrobiznes.

Prin implicarea a numeroase instituții academice și a unor stakeholderi importanți, concursul a creat o platformă de comunicare și colaborare pentru studenți și cadre didactice, contribuind la dezvoltarea antreprenoriatului în mediul academic.

Facultatea Inginerie Economică și Business a UTM își propune să organizeze anual acest concurs, consolidând astfel spiritul antreprenorial în rândul tinerilor și oferindu-le oportunitatea de a-și transforma ideile în afaceri viabile.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›