Experții anticipează creșterea prețurilor la mijloacele de producție și menținerea costurilor înalte de logistică în sezonul următor.
De aceea, producătorii de fructe trebuie să se orienteze spre tehnologii inovative și surse regenerabile de energie pentru a fi competitivi pe piața de export.
Horticultorii din Moldova trebuie să analizeze soiurile care sunt pretabile condițiilor din Moldova, sunt solicitate pe noile piețe de export și să înființeze livezi intensive cu aceste soiuri.
Tendințele din sectorul fructelor și inovațiile au fost prezentate în cadrul Conferinței Businessul Fructelor în Moldova care s-a desfășurat în perioada 9-11 decembrie.
Evenimentul a fost organizat de Asociația Moldova Fruct în parteneriat cu proiectul USAID Agricultura Performantă în Moldova, Agenția de Investiții și Centrul de Promovare a Exporturilor din Țările în Curs de Dezvoltare (Olanda).
Piața locală nu este una de ignorat pentru producătorii moldoveni de fructe. Un număr tot mai mare dintre ei încearcă să stabilească contracte cu rețele de magazine de la noi.
Numai lanțul de magazine Linella susține că din 150 de furnizori de fructe și legume cu care lucrează, 120 sunt producători din Moldova, inclusiv întreprinderi mici.
Nu doar comercializarea produsului este importantă, au menționat vorbitorii în cadrul Conferinței. Producătorii trebuie să analizeze preferințele consumatorului și tendințele actuale în domeniu cum ar fi implementarea bunelor practici agricole, producerea ecologică etc.
Conferința Businessul Fructelor în R. Moldova este un eveniment organizat anual de Asociația Moldova Fruct și este destinat conducătorilor și specialiștilor din domeniul horticol.
În acest an, evenimentul s-a desfășurat on-line și a fost vizualizat de peste 300 de urmăritori.
Comentarii