‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
luni, 13 ianuarie, 2025
3.9 C
Chișinău
spot_img
‹ adv ›
HomepageArticoleDoina Neaga, Natur Bravo: Parteneriatul cu Kaufland este o oportunitate de accesare a noilor...

Doina Neaga, Natur Bravo: Parteneriatul cu Kaufland este o oportunitate de accesare a noilor piețe

Comentarii

‹ adv ›
‹ adv ›

Într-un lanț eficient al agriculturii, procesarea joacă un rol vital, fiind acea verigă care adaugă valoare recoltelor și deschide noi oportunități economice. Natur Bravo este una dintre companiile de procesare locale, printre cele mai mari din țară de acest fel, ce transformă fructele și legumele autohtone în produse finite apreciate de consumatori.

Fabrica – dotată cu linii de producere moderne

Cu o fabrică modernă situată în orașul Cupcini, compania integrează tehnologii avansate care asigură păstrarea calităților nutritive și extind durata de viață a fructelor și legumelor autohtone.

Fabrica de conserve, Cupcini

Fiecare etapă din proces – de la recepția materiei prime până la ambalarea produselor – este realizată de oameni instruiți și dedicați. În total, o echipă de aproximativ 149 de angajați permanenți și încă 150-200 de muncitori sezonieri în perioadele de vârf.

‹ adv ›

Astfel, recoltele care altfel ar avea o utilizare limitată sunt transformate în conserve, sucuri și concentrate apreciate atât pe piața locală, cât și internațională.

Natur Bravo: Mai mult decât achiziția materiei prime de la fermierii locali

natur bravo, mazăre

Doina Neaga, vicedirectoarea companiei, ne-a povestit că, materia primă pe care o folosesc pentru producerea conservelor este achiziționată de la producătorii locali. 

Însă, compania nu se limitează doar la achiziționarea materiei prime, ci se implică activ în susținerea fermierilor.

‹ adv ›

În caz că e necesar, compania oferă agricultorilor semințe, material săditor și, în unele cazuri, contribuie la instalarea sistemelor de irigare.

„În baza contractelor semnate cu fermierii autohtoni încercăm să îi susținem, în măsura posibilităților, oferindu-le semințe sau material săditor, dacă solicită. La fel,  contribuim la instalarea sistemelor de irigare, iar ei, la rândul lor, cresc produsele pentru fabrica noastră. Este o relație de parteneriat, nu doar de tranzacție – noi îi sprijinim, iar ei contribuie cu materia primă calitativă care stă la baza produselor noastre”, explică Doina Neaga, vicedirectoarea Natur Bravo.

Doina Neaga, vicedirector Natur Bravo

Capacitățile de care dispune compania oferă posibilitatea producerii într-un ciclu închis, controlul calității efectuându-se la fiecare etapă a întregului proces tehnologic.

Doina Neaga ne-a spus că, au diversificat mult portofoliul, astfel pun la dispoziția consumatorilor produse cum ar fi mazărea, porumbul conservat, legumele marinate, pasta de tomate, aperitive din legume, sucuri și nectaruri naturale.

Sucuri, Natur Bravo

„Anual, fabrica de procesare prelucrează mii de tone de fructe și legume. În top fiind mazărea și porumbul, pentru care sunt procesate cele mai mari volume. Datorită ambalajului (borcane de sticlă cu închidere Twist Off) fructele și legumele își păstrează prospețimea, calitățile nutritive și aspectul exterior până la consum”. 

‹ adv ›

Principala piață de desfacere – piața locală

natur bravo kaufland

Conservele de la Natur Bravo se vând atât pe piața locală, prin intermediul tuturor rețelelor de supermarketuri, cât și pe cea externă, ajungâng în țări precum România, Ucraina. 

Odată cu deschiderea primelor magazine Kaufland Moldova, conservele de la Natur Bravo și-au găsit locul pe rafturile de produse a acestei mari rețele. 

Colaborarea cu retailerul internațional a devenit o platformă strategică pentru promovarea produselor autohtone și extinderea accesului acestora către un număr tot mai mare de consumatori.

„Am reușit să stabilim un parteneriat cu Kaufland chiar de la intrarea lor pe piața din Republica Moldova. Când am început colaborarea, nu a fost necesar să îndeplinim cerințe suplimentare, au aceleași condiții ca și alte rețele. Mă refer aici la faptul că, unul dintre criteriile principale la selectarea produselor a fost calitatea, după care urmează prețul”, a mai spus Doina Neaga. 

Un alt factor care a facilitat colaborarea cu Kaufland este deținerea certificărilor ISO 22000:2005 și HACCP, care atestă siguranța și calitatea produselor Natur Bravo. Aceste certificări au asigurat un start rapid în parteneriat și au contribuit la consolidarea poziției companiei în cadrul rețelei.

Natur Bravo: Parteneriatul cu Kaufland, oportunitate de accesare a noilor piețe

Natur Bravo își propune să extindă parteneriatul cu Kaufland, inclusiv prin diversificarea gamei de produse disponibile pe rafturi.

Totodată, compania explorează noi piețe în Uniunea Europeană, având în vedere că prezența într-o rețea internațională cum este Kaufland reprezintă și o carte de vizită pentru colaborări externe.

„Pentru noi este important să fim prezenți în rețele apreciate, cum este Kaufland, pentru că avem un produs autohton și ne dorim să dezvoltăm brandul pe care l-am construit pe parcursul anilor. Mai mult, rețeaua dată este una cu un flux mare de consumatori din diferite categorii sociale și evident că, ne dorim ca aceștia făcând cumpărături la Kaufland să aleagă produsul nostru”. 

„Din experiența pe care o avem, apreciem că este o rețea care își respectă obligațiunile, cu o poziție corectă față de produsele pe care le distribuie pe rafturi. Suntem mulțumiți de colaborare și apreciem mult că avem posibilitatea să ne comercializăm produsele”. 

Pentru anii următori, își propun să lărgească sortimentul de produse și să identifice noi piețe de desfacere. 

„Ne dorim ca produsele noastre să ajungă pe cât mai multe piețe din UE. Cu atât mai mult cu cât dispunem de toate certificările necesare, inclusiv certificări internaționale. Cu regret, la moment, avem anumite rezerve legate de costul de producere, care este unul foarte ridicat din cauza prețului resurselor energetice”. 

La final, Doina Neaga a îndemnat consumatorii să aleagă produsele de la Natur Bravo.

„Producem cu dragoste doar din produse de calitate, fără adaosuri. La baza fiecărei conserve stau munca oamenilor și recolta crescută pe pământurile noastre, de oamenii noștri. Atunci când alegeți produsele noastre, sprijiniți nu doar Natur Bravo, ci întreaga comunitate de fermieri și muncitori care contribuie la crearea fiecărui borcan”.

Castraveți, Natur Bravo

Acest material a fost realizat cu suportul financiar Kaufland Moldova în cadrul campaniei „Produs din Moldova. Proaspăt de-acasă”. Mai multe detalii despre cum puteți deveni furnizor și ce condiții trebuie să întrunească un potențial partener de livrare a produselor către Kaufland Moldova urmăriți pe acest link.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›