‹ adv ›
‹ adv ›
‹ adv ›
miercuri, 27 martie, 2024
11.2 C
Chișinău
‹ adv ›
HomepageArticoleEste sau nu obligatorie înregistrarea activității pentru a obține pașaportul stupinei

Este sau nu obligatorie înregistrarea activității pentru a obține pașaportul stupinei

‹ adv ›
‹ adv ›

Mai mulți apicultori ne-au informat că întâmpină probleme atunci când merg la ANSA pentru a obține pașaportul stupinei. Motivul principal fiind faptul că, trebuie să înregistreze activitatea, indiferent de numărul de stupi pe care îl dețin.

„Când am mers la ANSA așa și mi-au spus, dacă ai mai puțin de 50 de stupi nu trebuie să te înregistrezi ca persoană juridică pentru a primi forma 2, dar dacă ai mai mult de 50 de stupi nu vor elibera pașaportul până nu înregistrezi activitatea”, a scris un apicultor în grupul nostru de Viber Agrobiznes-Apicultura.

Am solicitat un răspuns de la Mihai Dobrojan, inspector principal al Direcției Sănătatea și Bunăstarea Animalelor, Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor, care a menționat că apicultorii sunt îndemnați să-și înregistreze activitatea pentru a putea beneficia de subvenții.

„Toți apicultorii, care solicită subvenții sau participă la diferite proiecte trebuie să-și înregistreze activitatea sub o formă juridică. Avem însă apicultori care au pe lângă casă 3-5 familii de albine pentru consumul familial, în acest caz nu sunt obligați să-și înregistreze activitatea. Medicul veterinar vine și elaborează fișa de evaluare, după care apicultorul poate să primească pașaportul prisăcii. Dar dacă acesta este membru al unei Asociații de profil, dorește să obțină subvenții sau alte finanțări, trebuie să se înregistreze ca și persoană juridică. Nu este specificat un număr fix pe care trebuie să-l dețină apicultorul, doar dacă este destinat pentru consumul familial nu este obligatoriu ca să se înregistreze. Dar dacă el produce miere pentru a o comercializa, desigur o să i se solicite ca să fie înregistrată activitatea. La moment, nu există nici un act legislativ care să prevadă aceste obligații, dar este o formă de recomandare pentru toți. În viitorul apropiat trebuie să schimbăm pașapoartele stupinei și mai există câteva propuneri asupra cărora se lucrează, dar în legătură cu pandemia lucru a fost stopat. Este de dorit ca toți apicultorii să treacă sub formă juridică”.

Ion Maxim, președintele Asociației Naționale a Apicultorilor din Moldova a constatat că, este nevoie de modificări în cadrul legal.

„Conform articolului 18 din Legea nr. 221 din 19.10.2007 obţinerea autorizaţiei sanitar-veterinare de funcţionare presupune și prezentarea certificatului de înregistrare de stat a întreprinderii. Respectiv, acest punct crează mai multe dificultăți. Mai mulți apicultori au încercat să meargă la pastorală, dar pentru aceasta trebuie să ai actele în regulă cum ar fi certificat de la primărie, pașaportul stupinei, iar unii inspectori ANSA din teritoriu solicită și autorizațiile. Conform unor informații nu se eliberează aceste autorizații dacă nu este înregistrată activitatea. După cum prevede Legea cu privire la antreprenoriat orice activitate economică trebuie să fie înregistrată. De aici apare și o altă problemă, dacă o să avem miere nu vom putea-o comercializa. Să admitem că eu sunt o persoană fizică și dispun de autorizația sanitar-veterinară de funcționare eliberată cu termen nelimitat, însă în cazul în care eu trebuie să livrez marfa la procesator eu trebuie să prezint forma 2 pe care trebuie să o obțin de la ANSA. Aici apare problema”.

Amintim că, anterior am publicat un articol în care am menționat care este procedura de obținere a pașaportului prisăcii.

‹ adv ›
‹ adv ›

Comentează

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Recomandate

‹ adv ›

Comentarii