Pe viitor vor avea de câştigat producătorii agricoli care se vor orienta spre reţeaua de comerţ cu amănuntul, dar nu spre pieţele angro. De această opinie este reprezentantul ucrainean al unui Proiect de analiză a pieţei CSI, Aleksandr Horeev, care miercuri a participat la conferinţa internaţională „Retail-ul și Exportul Produselor Horticole Proaspete în Moldova”.
Potrivit agenţiei INFOTAG, el a spus că producătorii moldoveni trebuie să meargă direct spre reţeaua de comerţ cu amănuntul, dacă vor să-şi vândă mai eficient producţia. Retailerii din Rusia, Ucraina şi Belarus pot cumpăra o cantitate mai mare de produse decât pot produce fermierii moldoveni.
„Consumatorul din Ucraina este mai loial fructelor şi legumelor crescute în Moldova. În urma anexării Crimeii, Ucraina a pierdut cel mai important furnizor intern de prune, piersici şi struguri, dea aceea fermierii moldoveni pot completa această nişă a noastră”, consideră el.
Potrivit lui, retailerii sunt interesaţi de gama variată de preţuri, de aceea exportatorul trebuie să propună produse la preţ mic, mediu şi mare. La fel de important este calitatea producţiei şi preţul atractiv la produsele de importanţă socială.
Consultantul Organizaţiei ONU pentru Alimentaţie şi Agricultură (FAO), Alla Sagoiakova, presupune că exportatorii moldoveni în zadar ignoră regiunile îndepărtate ale Rusiei. În regiunea munţilor Ural, râului Volga şi în Siberia locuiesc peste 60 mil. de oameni care au nevoie de produse agricole de calitate.
„Ţinând cont de tehnologiile moderne de logistică, distanţa de 2-2,5 mii km nu este o problemă”, consideră consultantul.
Prima conferinţă internaţională „Retail-ul și Exportul Produselor Horticole Proaspete în Moldova” este organizată de FAO şi BERD, cu participarea Federaţiei Naţionale a Agricultorilor din Moldova „AGROinform”.
Citește și: .
/3/” target=”_blank”>FOTO. La Chișinău a avut loc primul forum comercial dedicat producătorilor de fructe și legume
Comentarii