În lunile ianuarie-februarie 2022, agenţii economici au exportat mărfuri în valoare de 666,9 milioane de dolari, ceea ce reprezintă 241,3 milioane de dolari sau de 1,5 ori mai mult decât în perioada corespunzătoare din anului 2021, arată datele Biroului Național de Statistică.
Totodată, exporturile de mărfuri autohtone, în ianuarie-februarie 2022, au constituit 545,9 milioane dolari SUA (81,8% din total exporturi), fiind în creștere de 1,7 ori față de perioada similară din anul 2021, care a contribuit la majorarea valorii totale a exporturilor cu 53,5%.
În structura exporturilor, din ianuarie-februarie 2022, ponderi semnificative le-au revenit următoarelor grupe de mărfuri:
- cereale și preparate pe bază de cereale (19,9%);
- semințe și fructe oleaginoase (10,2%);
- legume și fructe (9,9%);
- grăsimi și uleiuri vegetale fixate, brute, rafinate sau fracționate (8,1%);
- băuturi alcoolice și nealcoolice (3,5%), ș.a.
În ianuarie-februarie 2022, comparativ cu perioada corespunzătoare din anul 2021, au sporit exporturile influențând creșterea per total a exporturilor cu 60,2%:
- cereale și preparate pe bază de cereale (de 5,8 ori);
- grăsimi și uleiuri vegetale fixate, brute, rafinate sau fracționate (de 7,0 ori);
- semințe și fructe oleaginoase (de 1,7 ori);
- legume și fructe (+38,1%);
- zahăr, preparate pe bază de zahăr;
- miere (de 4,9 ori);
- hrană destinată animalelor (de 2,4 ori),
- îngrășăminte naturale și minerale naturale (de 1,7 ori), ș.a.
Cei mai mari consumatori de mărfuri moldoveneşti au fost România, Turcia şi Italia, în timp ce furnizorii cei mai importanţi ai Republicii Moldova au fost Rusia, România şi China.
Comentarii