- pub -

Asociația Moldova Fruct, în parteneriat cu alte asociații din sectorul agricol, anunță o nouă rundă de seminare pentru exportatorii de fructe proaspete, inclusiv struguri de masă care intenționează să facă exporturi pe piața Uniunii Europene.

Activitățile sunt parte a proiectului „Asistență orientată spre consolidarea capacităților de export în UE”, implementat de Moldova Fruct și finanțat de IFC și CBI și au drept scop facilitarea exportului de fructe și miere de albină pe piața Uniunii Europene.

Ciclul de seminare se va desfășura în perioada 23-28 aprilie, conform graficului de mai jos:

Data Localitatea Locul desfășurării AGENDA
Luni, Aprilie 23 Orhei Restaurant „Popasul Calatorului”, str. Mihai Sadoveanu 50 Agenda 23 Aprilie, Orhei
Marți, Aprilie 24 Soroca Restaurant „Soroca”, str. Ștefan cel Mare 113/1 Agenda 24 Aprilie, Soroca
Miercuri, Aprilie 25 Chișinău Institutul Muncii, str. Zimbrului 10 Agenda 25 Aprilie, Chișinău
Joi, Aprilie 26 Congaz Restaurant „Gagauz Sofrasi”, str. Lenin 141, Congaz Agenda 26 Aprilie, Congaz
Vineri, Aprilie 27 Cahul Restaurant „Codreanu”, Prospectul Republicii 15 B Agenda 27 Aprilie, Cahul
Sâmbătă, Aprilie 28 Tiraspol or. Tiraspol, str. Iunosti 58/3 Agenda 28 Aprilie, Tiraspol

În cadrul instruirilor, expertul olandez Dr. Piet Schotel de la CBI (Centrul de Promovare a Importurilor din Ţările în Curs de Dezvoltare, din Regatul Țărilor de Jos) va prezenta tendințele, oportunitățile şi cerințele pentru ca fructele proaspete moldovenești să fie exportate în țările Uniunii Europene. De asemenea,  vor fi oferite explicații detaliate despre particularitățile și modalitatea de lucru în diferite țări ale UE. Participanții la instruiri vor putea beneficia și de consultanță gratuită referitoar la accesul pe piața UE.

„Sezonul curent s-a arătat favorabil pentru producătorii de fructe din Republica Moldova. Prețul merelor, în Federația Rusă, a fost deosebit de atractiv, ceea ce desigur a fost un avantaj pentru cei cu drept de export pe această piață. Totuși, știm că în agricultură rareori sunt 2 ani identici. Iată de ce activitățile ce țin de diversificarea piețelor de desfacere rămân prioritare pe agenda Asociației Moldova Fruct. Mai mult ca atât, ținând cont de faptul că rețelele de retail, capătă o cotă crescândă în vânzarea fructelor proaspete chiar pe piețele noastre tradiționale, inclusiv pe piața locală, regulile de joc devin tot mai apropiate de cele practicate în occident. Pentru acesta este absolut important ca producătorii moldoveni să fie și bine informați, dar și pregătiți, incusiv din punct de vedere tehnic, pentru a face față competiției și pe piețele occidentale, unde preferințele consumatorilor sunt mai sofisticate”, menționează Adrian Cojocaru, coordonator de proiect.

- pub -

La următoarea etapă, un grup de 20-25 companii va beneficia de asistență individuală la export din partea experților de le CBI și Moldova Fruct. Aceste companii vor fi selectate în baza unui concurs care va fi lansat în cel mai scurt timp. Scopul este ca cel puțin 20 dintre acestea să reușească să stabilească relații pe termen lung cu parteneri din UE.

Programul de instruiri este organizat în cadrul proiectului „Reforma Climatului Investițional al Republicii Moldova” finanțat de Ambasada Suediei și implementat de Corporația Financiară Internațională, membru al Grupului Băncii Mondiale în colaborare cu agenția olandeză CBI – Centrul de Promovare a Importurilor din Țările în Curs de Dezvoltare.

Persoană de contact: Adrian Cojocaru, Coordonator proiect, 069140614.

- pub -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here