Organizația pentru Dezvoltarea sectorului Întreprinderilor Mici și Mijlocii (ODIMM) au lansat cel de-al doilea apel de granturi pentru companiile care vor să-și digitalizeze afacerile.
Prin urmare, până pe 25 noiembrie, companiile din țară pot depune dosarele la ODIMM.
Antreprenorii pot beneficia de sprijin sub formă de „voucher” ori grant. Selectarea beneficiarilor se va face în baza unui concurs, în limita bugetului disponibil.
Ce presupun cele două forme de acordare a sprijinului pentru digitalizarea afacerilor?
1.Voucher
Acesta se va acorda pentru accesarea serviciilor de dezvoltare a propriei pagini web, setării pe pagini de socializare, elaborarea profilului on-line și a conținutului privind produsele și serviciile acesteia; elaborarea ori ajustarea paginii web și aderarea la platforme de tip market-place, ce oferă posibilități de plăți online și aspecte logistice integrate.
Suma maximă a voucherului constituie 20.000 lei și nu e necesară contribuție proprie.
Înregistrarea se face completând formularul.
2. Grant
Această metodă de sprijin va avea drept scop inovarea și introducerea noilor tehnologii în contextul digitalizării companiei și în scopul eliminării ori minimizării riscurilor impuse de piață. Suma maximă a grantului constituie 200.000 lei. În acest caz, contribuția beneficiarului va constitui minim 10% din costul proiectului.
Astfel, grantul va putea fi utilizat pentru consultanță în parcurgerea pașilor specifici necesari pentru implementarea soluțiilor, procurarea de echipament tehnologic, sisteme, mașini, utilaj și instrumente de lucru noi, necesare pentru digitalizarea, inovarea și modernizarea procesului operațional, precum și pentru soluții software personalizate dezvoltate special pentru întreprindere.
Înregistrarea poate fi făcută completând formularul.
Termenul limită de depunere a dosarelor pentru ambele măsuri de sprijin este 25 noiembrie, ora 18:00.
Principiile de care se va ține cont la evaluarea dosarelor: viabilitatea ideii de afacere, genul de activitate cu care aplică la Instrumentul de suport, conform domeniilor de activitate eligibile și prioritare prevăzute, cost-eficiența și eficacitatea investiției planificate, localizarea planificată pentru activitatea întreprinderii, argumentarea necesității accesării suportului solicitat, impactul asupra dezvoltării afacerii, produselor, îmbunătățirii proceselor sau serviciilor care corespund necesităților practice și cerințelor pieței, crearea sau menținerea locurilor de muncă, în special în zonele rurale.
Totodată, aplicanții vor beneficia de instruire și formare antreprenorială privind orientarea spre e-comerț, digitalizare a sistemelor de gestionare a resurselor, adoptarea unor tehnologii digitale și de marketing digital.
În cadrul primului apel, 180 de companii vor fi susținute financiar în procesul de digitalizare.
Informații suplimentare puteți afla apelând:
022 22 50 79, 060730202.
Comentarii